۰ نفر

شهردار منطقه ۱۲ پاسخ داد:

سرانجام صدور پروانه ساخت پلاسکو جدید

۱۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۲۸
کد خبر: 458149
سرانجام صدور پروانه ساخت پلاسکو جدید

شهردار منطقه ۱۲ تهران از صدور پروانه ساختمان پلاسکو در هفته آینده خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، "علی محمد سعادتی" شهردار منطقه ۱۲ تهران" در پاسخ به پرسشی در خصوص صدور پروانه ساختمان پلاسکو گفت: پروانه ساختمان پلاسکو در حال انجام عملیات نهایی است و انشالله ظرف هفته آینده حتما صادر می شود. 

او درخصوص وضعیت کسبه پارکینگ پروانه در پی تبدیل مکان کسب درآمدشان به پارکینگ ساختمان پلاسکو گفت: پارکینگ پروانه دو مسئله جدی داشت؛ این پارکینگ ناایمن بود و همچنین شیوع کرونا و تمهیداتی که برای جلوگیری از تجمع اتخاذ شد، منجر به تعطیلی پارک شد. پس از آن پیشنهاد دادیم بخشی از کسبه ای که نیاز اقتصادی جدی تری دارند در پارک شهر استقرار پیدا کنند. 

سعادتی افزود: اما بین کسبه بحثی پیش گرفته شد که از این مکان به جای دیگری نمی رویم. در نهایت نزدیک به ۵۰۰ کسبه برای جابجایی اعلام آمادگی کردند و ما نیز در تلاش بودیم و هستیم که این بازار مجددا برگزار شود،  اما به پیک دوم کرونا برخورد کردیم و دست به عصاتر حرکت می کنیم.

شهردار منطقه ۱۲ در پاسخ به این سوال که ایجاد آن فضا در پارک شهر با چه ملاحظاتی انجام شده؛ آیا به مساله ترافیک و آسیب های احتمالی که به محیط پارک وارد می شود توجه شده است؟ گفت: در پارکینگ پروانه اجناس ارزشمندی عرضه می شود و نمی توانیم اجازه دهیم بساط خود را کنار خیابان پهن کنند، چرا که امکان دزدی و سرقت وجود دارد، تقریبا در پنجشنبه و جمعه هر هفته بین ۲۵ تا ۳۰ هزار نفر از پارکینگ بازدید می کردند و پذیرش این جمعیت نیازمند تسهیلاتی است و با توجه به اینکه پارک شهر قابل محصور و قابل کنترل است و پیاده روهای عریضی نیز دارد، می توانیم با تدابیری از جمله ایجاد سایه بان و تدابیری که نیازی به ساخت و ساز نداشته باشد آنها را در این فضا مستقر کنیم. امیدواریم وضعیت کرونا کاهش یابد و بتوانیم زمینه استقرار در پارک را فراهم کنیم. 

او در خصوص ادامه پرداخت تسهیلات حمایتی به افراد کم درآمد شاغل در پارکینگ پروانه گفت: در طی دو مرحله کمک هایی را خدمتشان تقدیم کردیم و به محض اینکه سیاست گذاری های کلان شهرداری اقتضا کند و اقدامات تکمیلی هم نیاز باشد، حتما انجام می دهیم.

سعادتی در پاسخ به پرسشی در خصوص تذکر یکی از اعضای شورای شهر درخصوص توقف پروژه های شهری به بهانه محله محوری و شانه خالی کردن شهرداری ها از بار مسئولیت گفت: حجم وسیعی از اقدامات نیاز است که در منطقه  انجام شود و طبیعتا باید اولویت بندی کنیم و از پرمخاطب ترین و پر رفت و آمدترین عرصه ها شروع کنیم. 

او ادامه داد: برای مثال ما در سال ۹۸، در حدود ۶ هزار و ۵۰۰ تن آسفالت در سطح منطقه توزیع کردیم که این میزان در چهار ماهه نخست سال جاری به ۹هزار تن رسید. موضوعات زیرساختی شهری در منطقه ما اصلا به این ترتیب اتفاق نیفتاده است که فدای اولویت بندی ها و یا در زمره پروژه های محلی بخواهد تعریف شود؛ پروژه های محلی موضوع دیگری است و اولویت های آن نیز روشن است، اما کارهای روتین و روزمره شهر از نگهداشت شهر گرفته تا زیرساخت آسفالت و فضای سبز و نظافت به صورت معمول در حال انجام است. 

شهردار منطقه ۱۲ با بیان اینکه از مردم کمک گرفتیم و درخواست داشتیم تا هر نقطه ضعفی که می بینند و به چشم ما در شهرداری نمی آید، انعکاس دهند گفت: چرا که در کوچه پس کوچه های محلات مردم دقت نظر بیشتری دارند و به ما کمک می کنند، اما ما معطل اینکه کسی به ما بگوید و بعد از آن کار را انجام دهیم نمی مانیم و خودمان اقدامات لازم را انجام می دهیم.

احمد مسجد جامعی در تذکری در صحن شورا نسبت به توقف برخی پروژه های شهری به بهانه طرح های محله ای انتقاد کرده و گفته بود: برخی طرح هایی که هرساله به آنها پرداخته می شد متوقف شده و اهالی در حال پیگیری هستند تا ببینند این طرح هایی که هرساله اجرا می شده، در طرح های محله ای می گنجند یا خیر.این اقدام سلب مسئولیت از مدیریت شهری است و نگرانم که این سیاست خوب  با بد عمل کردن ما زیر سوال برود. برای نمونه در منطقه ۱۲، کوچه ای قرار دارد در نزدیکی میدان حسن آباد و مردم کلافه هستند از رفت و آمد های آن و شهردار آنقدر کارهای بزرگ دارد که به این کوچه ها نمی رسد و این تنها یک نمونه است.