۰ نفر

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی:

انبار نفت شهران ایمن است؛ نیازی به جابجایی آن نیست

۱۶ مرداد ۱۳۹۹، ۲۲:۳۵
کد خبر: 458074
انبار نفت شهران ایمن است؛ نیازی به جابجایی آن نیست

مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی در واکنش به اظهارات اخیر در مورد ناایمن بودن انبار نفت شهران گفت: انبار نفت شهران استانداردهای ایمنی لازم را دارد و وجود آن برای سوخت رسانی ایمن و مطمئن درسطح تهران حیاتی است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، کرامت ویس کرمی با بیان اینکه مثلث حیاتی سوخت رسانی در شهر تهران وجود دارد، اظهار کرد: این مثلث شامل سه انبار نفت جنوب، انبار نفت ری جنب پالایشگاه و شمال غرب تهران کن و شمال شرق تهران قوچک می شود.

در این زمینه بخوانید

فاجعه‌ای دهشتناک‌تر از بیروت در کمین تهران

وی با اشاره به اهمیت وجود انبارهای نفت در تهران، تصریح کرد: طی سالیان گذشته مکاتباتی انجام شده و جلسات کارشناسی و مدیریتی درون و برون سازمانی با هماهنگی و همکاری دستگاه های ذی ربط انجام شده که در تمامی این جلسات با مباحثی که مطرح شده ضرورت وجود انبار نفت در آن نقطه و رعایت استانداردهای فنی وایمنی مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی، در نهایت تمام تصمیمات منجر به این شده که انبار نفت شهران با توجه به اینکه یکی از انبارهای نفت حیاتی جهت سوخت رسانی در کلان شهر تهران بوده و استانداردهای لازم را دارد، وجود آن نیز برای سوخت رسانی پایدار و ایمن و با کمترین تردد ناوگان نفتکش در سطح شهر بسیار ضروری است.

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران اعلام کرده بود که به واسطه وجود انبار نفت در داخل بافت مسکونی شهران، فاجعه ای دهشتناک تر از بیروت در کمین تهران است.