۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

ماجرای سلطان قبر آرامستان‌های معروف تهران/ شهرداری، تذکرها را سرسری می‌‌گیرد

۱۴ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۴۹
کد خبر: 457473
ماجرای سلطان قبر آرامستان‌های معروف تهران/ شهرداری، تذکرها را سرسری می‌‌گیرد

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: بسیاری از تذکرات هم که از سوی شهرداری پاسخ داده می‌شود، روشن نیست و سرسری گرفته شده، انگار فقط می‌خواستند، کار را از سر خود باز کنند.

 اقتصاد آنلاین - آیناز افروزمنش؛ حسن خلیل‌آبادی در پاسخ به پرسشی درباره اجرا نشدن مصوبه ساماندهی مشاغل سیار به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: عدم اجرای مصوبه توجیه ندارد.برای ساماندهی مشاغل سیار یا همان دستفروشان، شورا قانونی تعیین کرده و باید همان اجرا شود. نباید از راه دیگری شهرداری ورود کند.

او درپاسخ به پرسشی درباره بی توجهی شهرداری به تذکرات اعضا در صحن شورا، اظهار کرد: نظارت ما بر روی این موضوع از طریق هیئت رییسه شورا است. هیئت رییسه باید پیگیر تذکرات اعضا باشد.

خلیل‌آبادی اضافه کرد: هرچند بسیاری از تذکرات هم که از سوی شهرداری پاسخ داده می‌شود، روشن نیست و سرسری گرفته شده، انگار فقط می‌خواستند، کار را از سر خود باز کنند.

این عضو شورای پنجم درواکنش به اظهارات عضو سابق شورای شهر مبنی بر اینکه در دوره جدید مدیریت شهری هیچ کار عمرانی انجام نشده، گفت: شهرداری وظایف متعددی دارد و فقط سه بند قانون شهرداری‌ها کار عمرانی است.ما از ابتدا که آمدیم نگاهمان اجتماعی، فرهنگی و در کل نرم‌افزاری بود. اگر میخواستیم اتوبان بسازیم، به اندازه اتوبان‌ها ماشین وارد تهران می‌شد و ماشین ترافیک و آلودگی هوا به همراه خودش داشت. ما نمی‌خواستیم روند گذشته رو تکرار کنیم.

رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران درباره آخرین وضعیت آرامستان تاریخی ابن بابویه گفت: برخلاف اخباری که منتشر شد، گورستان تخریب نشده بود، بلکه به دلیل حفره‌هایی که در زمین آنجا ایجاد شده بود، تولیت قبرستان اقدام به درست کردن کف قبرستان کرده بود تا امکان تردد وجود داشته باشد و بعد هم سنگ قبرها را به همان شکل سابق جاگذاری کرده بود.

خلیل‌آبادی همچنین درواکنش به ماجرای سلطان قبر در قبرستان‌های تاریخی تهران گفت: این فرد واسط بین بهشت زهرا،خانواده متوفی و قبرستان‌هایی چون  ابن‌بابویه، امامزاده عبدالله، شاه عبدالعظیم(ع) و حرم امام خمینی(ره) بوده است. همانطور که می‌دانید دفن در این قبرستان‌ها حالا دیگر محدودیت دارد و یا دربرخی از آن‌ها ممنوع شده است.

او ادامه داد: این فرد که زمانی معاون سازمان بهشت زهرا بوده، فوتی‌ها را از بهشت زهرا با آمبولانس‌ خارج کرده و با دریافت هزینه‌ای تا 70 میلیون تومان در برخی از این بقاع دفن می‌کرده است.