۰ نفر

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

سرانجام تکمیل واحدهای مسکونی اعضای تعاونی شرکت واحد/ فعلا امکان اصلاح خطوط وجود ندارد

۱۲ مرداد ۱۳۹۹، ۲۰:۰۲
کد خبر: 456976
سرانجام تکمیل واحدهای مسکونی اعضای تعاونی شرکت واحد/ فعلا امکان اصلاح خطوط وجود ندارد

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران گفت:بررسی و پیگیری این موضوع متوقف نشده است اما تعطیلی تعداد زیادی از خطوط همزمان با شیوع کرونا،بیکار شدن رانندگان خصوصی و کاهش شدید درآمدها سبب شده فعلا صلاح نباشد اقدامی برای حذف یا ایجاد خطوط جدید اتوبوس نکنیم.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ محمود ترفع در پاسخ به پرسشی درباره سهم شرکت اتوبوسرانی از اوراق مشارکت منتشر شده سال 98 با بیان اینکه سن فرسودگی اتوبوس‌های شرکت‌های خصوصی بالای 12 سال است و اتوبوسهای تندروی شرکت‌ واحد بالای ۹ سال،به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: کارهای انتشار این اوراق در دقایق پایانی به نتیجه رسید و در روزهای آینده قرارداد خرید 130 دستگاه مینی بوس و 120 دستگاه اتوبوس منعقد می‌شود. در تلاش هستیم به فوریت کار انتشار اوارق مشارکت 99 که آن هم هزار میلیارد تومان است انجام دهیم تا بالاخره اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های جدید وارد ناوگان شهر تهران شوند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره سرانجام اصلاح خطوط اتوبوسرانی با بیان اینکه فعالیت اتوبوسرانی محدود به خطوط بی آرتی و مرکز شهر و خطوطی که به مراکز اقتصادی منتهی می شود شده است، گفت: بررسی و پیگیری این موضوع متوقف نشده است اما تعطیلی تعداد زیادی از خطوط همزمان با شیوع کرونا،بیکار شدن رانندگان خصوصی و کاهش شدید درآمدها سبب شده فعلا صلاح نباشد اقدامی برای حذف یا ایجاد خطوط جدید اتوبوس بکنیم.

او ادامه داد: اگرنه برخی از خطوط‌به حدی تعداد مسافرش کم است که در حد مینی‌بوس هم نبود و بنا داشتیم آن خطوط را به سازمان تاکسیرانی بدهیم یا  اگر در حد تاکسیرانی هم نبود، کل خط را حذف کنیم.در عین حال برای نقاطی که تقاضا وجود دارد، خط ایجاد خواهیم کرد. مثل محور اتوبان همت و زین الدین که صبح‌ها ترافیک شدیدی از شرق به غرب دارد و بعد ازظهرها از غرب به شرق. در طول سالها برای این مسیر حمل و نقل عمومی انبوه بر در نظر گرفته نشده و ما پیشنهاد دادیم برای سهولت در رفت و آمد، خط BRTتعریف شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران در پایان و در پاسخ به این پرسش که سرانجام ساخت مسکن برای اعضای تعاونی مسکن شرکت واحد به کجا رسید، گفت: عمده پروژه‌های شرکت واحد به پایان رسیده است.

ترفع اضافه کرد: مشکل عمده ی تعاونی های مسکن عدم همکاری برخی از اعضا در پرداخت هزینه ها است که این تعلل در پرداخت با توجه به شرایط تورمی با افزایش قیمت مصالح همزمان می‌شود و کار پیمانکاران و تعاونی مسکن برای مدت طولانی متوقف می شود. کلا یک پروژه از این تعاونی باقی مانده که امیدواریم به زودی با همکاری اعضا و پیگیری مسئولین تعاونی مسکن به سر انجام برسد.