۰ نفر

معاون سازمان زیباسازی شهرداری تهران در گفت‌و‌گو با اقتصاد‌آنلاین:

تغییر جنس و فنداسیون مجسمه‌ها برای جلوگیری از دزدیده‌شدن/ واکنش به کم شدن استفاده از ابزارهای تبلیغاتی محیطی برای آموزش‌های مقابله با کرونا

۹ مرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۲۲
کد خبر: 456348
تغییر جنس و فنداسیون مجسمه‌ها برای جلوگیری از دزدیده‌شدن/ واکنش به کم شدن استفاده از ابزارهای تبلیغاتی محیطی برای آموزش‌های مقابله با کرونا

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران گفت:طرح‌ها متوقف نشده اما کم شده است. نمی‌‌شود برای مدت طولانی از یک المان یا طرح‌ استفاده کرد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ فرزاد طالبی در پاسخ به پرسشی درباره بازگشت آثار حجمی به شهر طی روزهای اخیر با وجود بی مهری به مجسمه‌ها و دزدیده شدن آن‌ها در سالهای گذشته به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: مجسمه ها یکی از نمادهای اصلی هنر شهری است و نمی‌توان و نباید این نماد را نادیده گرفت.

او ادامه داد: به همین دلیل سازمان از جنس‌های دیگر همچون سنگ و فایبر گلاس استفاده کرد تا آثار حجمی همچنان به زیبایی شهر اضافه کنند. آن‌ دسته از آثار حجمی هم که با فلز ساخته می‌شوند، سعی شده تا اتصال آن‌ها به پایه اثر تغییر داده شوند تا میزان سرقت کاهش پیدا کند.

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران در پاسخ به پرسشی درباره سرانجام اجرای لایحه حریم آثار هنری گفت: هنوز این مصوبه به ما ابلاغ نشده اما به محض ابلاغ با تمام ظرفیت آن را اجرایی خواهیم کرد.

طالبی با بیان اینکه طی یکسال اخیر نیز مواردی از سرقت مجسمه گزارش شده، گفت: البته موارد سرقت کاهش یافته و مانند گذشته نیست.

او همچنین در پاسخ به پرسشی درباره کم شدن استفاده از ابزارهای تبلیغاتی محیطی برای آموزش‌های مقابله با کرونا گفت: طرح‌های مربوط به کرونا متوقف نشده است. اما طبیعتا نمی‌‌شود از یک پیام و طرح برای موضوع کرونا برای زمان طولانی استفاده کرد. در حال حاضر چنین محتوایی در سطح شهر وجود دارد اما شکل و بیانش تغییر پیدا کرده است.

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران همچنین در پاسخ به پرسشی درباره کمبود المان‌های نشاط‌آور نسبت به سالهای گذشته گفت: در مناسبتهایی مانند اعیاد یا مراسم‌ خاص از این المان‌ها در سطح شهر وسیعا استفاده می‌شود اما استفاده بیشتر از چنین المانهایی پیشنهاد خوبی است و عملیاتی می‌شود.

طالبی در پاسخ به این پرسش آیا مشکلات درآمدی تاثیری بر روی کم بودن این المان‌ها در سطح شهر دارد، گفت که؛ قطعا محدودیت درآمد بر فعالیتهای هزینه‌ای هر سازمانی مؤثر است.