۰ نفر

رییس سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

باغ عمارت وثوق الدوله اواخر شهریورماه افتتاح می‌شود/ حکایت درختان بی‌سر خیابان‌های تهران

۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۹:۲۳
کد خبر: 456194
باغ عمارت وثوق الدوله اواخر شهریورماه افتتاح می‌شود/ حکایت درختان بی‌سر خیابان‌های تهران

رییس سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران گفت: باغ وثوق الدوله به همراه عمارت آن، اواخر شهریورماه افتتاح می‌شود.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ علی محمد مختاری در پاسخ به پرسشی درباره علت طولانی شدن زمان بهره‌برداری از عمارت و باغ وثوق الدوله معروف به عمارت بزرگ‌آقا به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: بنا بود این باغ آذری یا دی ماه سال گذشته به بهره‌برداری برسد که انتخاب مشاور و رفت و برگشت‌های طرح‌ها سبب شد زمان بهره‌برداری به بهمن‌ماه موکول شود.

او ادامه داد: در نهایت به سازمان اعلام شد که بهره‌برداری از محوطه باید همزمان با بهره‌برداری از عمارت باشد. کارهای آماده‌سازی از عمارت را آغاز کردیم که متاسفانه همزمان با شیوع کرونا شد و کار به عقب افتاد. اما مطمئنا تا اواخر شهریورماه باغ و عمارت افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

او همچنین درباره آخرین خبرها از تملک زمین و باغ برای احداث بوستان‌ها نیز اظهار کرد: حدود 18 ملک را برای تملک در نظر گرفتیم که باید از نظر قیمتی ارزیابی شوند و بعد با توافق با مالک،آن‌ها را تملک کنیم. متاسفانه نوسانات قیمت ملک کار ارزیابی را طولانی می‌کند.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر وجود درختان بدون سر زیادی در سطح شهر، تاکید کرد: اگر درخت سبزی به سمت خیابان خم شود و خسارتی به جان و مال شهروندان برساند، شهرداری فقط خسارت پرداخت می‌کند اما اگر درختی خشک شده باشد و خطر سقوط داشته باشد، رسیدگی نکردن به آن جرم از سوی مراجع قضایی تلقی می‌شود.

مختاری تاکید کرد: در این شرایط باید شهرداری به سرعت نسبت به سربرداری درخت از محل خطرآفرین اقدام کند. گاهی اوقات باید سریعا درخت قطع شود به همین دلیل پیش از رای کمیسیون ماده 7 و یا در حین اخذ رای شهرداری‌ها اقدام به قطع یا سربرداری می‌کنند.

او گفت که؛ پروسه سربرداری یا قطع درخت، پروسه طولانی است و شهرداری بدون اجازه و اسناد کافی نمی‌تواند، درختی را قطع کند.