۰ نفر

در گفت و گو با اقتصاد آنلاین مطرح شد:

انتقاد از طولانی شدن فرآیند مرمت ساختمان سوخته میدان حسن آباد

۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۳۳
کد خبر: 455918
انتقاد از طولانی شدن فرآیند مرمت ساختمان سوخته میدان حسن آباد

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران از عدم تحقق وعده‌ها در مورد ساختمان میدان حسن‌آباد گلایه کرد و پیشنهاد کرد که کاربری تمام چهار ساختمان اطراف این میدان تاریخی به فرهنگی و هنری بدل شود.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛  حجت نظری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین با بیان اینکه بیش از یکسال از حادثه حریق در میدان تاریخی حسن آباد گذشت اما اقدام خاص و مشهودی در این میدان انجام نشد، گفت: زمانی که این میدان دچار حریق شد بنده در محل حضور داشتم و از نزدیک در جریان آنچه که رخ داد بودم، متاسفانه عمق حادثه و میزان خسارت بسیار بالا بود و حتی در تذکری هم تاکید کردم که باید کاربری‌های نامتجانس و خطرآفرین در این بنا حذف شود‌.

وی ادامه داد: اما متاسفانه با گذشت یکسال بسیاری از وعده‌ها در این خصوص عملی نشد و تنها از بنا رفع خطر شده است. این درحالی است که پس از آتش سوزی در این میدان قرار شد کاربری آن ملک از تجاری به فرهنگی تبدیل شود و در همین راستا مسابقه‌ای نیز از سوی دانشگاه تهران و سازمان زیباسازی شهر تهران برگزار شد و نتایج نهایی هم در اردیبهشت امسال اعلام شد اما با وجود گذشت بیش از دو ماه از اعلام نتایج، هنوز اقدامی انجام نشده است.

 وی افزود: البته طی این مدت شهرداری با مشکلات مالی متعدد و غیرقابل پیش‌بینی هم رو‌به‌رو بود اما بازسازی میدان حسن آباد که جزو میراث گرانبهای تهران است باید در اولویت قرار گرفته و من از شهرداری تهران می‌خواهم که زودتر پیگیری و اقدامات خود برای عملیات بازسازی را انجام دهد.

نظری در مورد پیشنهاد شورا برای این بنا نیز گفت: تاکید ما کاربری فرهنگی برای این بناست و همانطور که اشاره کردم خودم نیز در تذکری که پس از حادثه بود بر این موضوع تاکید کردم. حتی به عقیده من باید کاربری سه ساختمان مجاور میدان که مجموعه حسن آباد را تشکیل داده‌اند هم تغییر کرده و به محلی برای فروش صنایع دستی، اقلام فرهنگی و ... بدل شود. این ساختمان ها توان چنین کاربری هایی را نداشته و این نگرانی وجود دارد که دوباره شاهد وقوع حوادث ناگواری نظیر حریق سال گذشته در این بنا باشیم.