۰ نفر

عضو شورای شهر؛

شهرداری مصوبات مرتبط با افزایش حقوق را اعمال نمی‌کند

۳۱ تیر ۱۳۹۹، ۹:۴۱
کد خبر: 454179
شهرداری مصوبات مرتبط با افزایش حقوق را اعمال نمی‌کند

عضو شورای شهر تهران از اضافه نشدن به حقوق کارکنان شهرداری طی سال جاری انتقاد کرد.

اقتصادآنلاین- فائزه مومنی؛ حجت نظری، عضو شورای شهر تهران امروز در تذکر پیش از دستور خود با بیان اینکه متاسفانه شهرداری مصوبات مرتبط با افزایش حقوق را اعمال نمی‌کند، گفت: در سال 99 با توجه به شیوع ویروس کرونا طبیعی بود که شهرداری تهران نیز مطابق سایر بخش‌ها با مشکلاتی در زمینه منابع درآمدی مواجه شود. به همین سبب کاهش تخصیص بودجه در مواردی که اولویت ندارد، امری اجتناب‌ناپذیر بود.

او ادامه داد: اما در این میان شاهد بودیم که مدیران ارشد شهرداری برای جبران این کسری بودجه، در چند ماه اخیر تصمیمات غیرقابل توجیهی در قبال حقوق و دستمزد کارکنان شهرداری تهران گرفته‌اند.

نظری اضافه کرد: پرداخت حقوق علی‌الحساب در فروردین‌ماه و جبران بخشی از آن در اردیبهشت، تاخیر در اعمال مصوبات افزایش حقوق کارکنان ثابت، حذف ردیف کمک‌هزینه نهار از فیش حقوقی کارکنان، کاهش سقف اضافه‌کار و تعطیل‌کاری کارکنان (که جبران‌کننده میزان حقوق کارکنان شهرداری است) و... در چهار ماه ابتدایی سال 99 موجب شده است، نگرانی‌های متعددی برای پرسنل زحمت‌کش شهرداری تهران به‌وجود آید. با افزایش افسارگسیخته تورم در سال جاری و همچنین افزایش هزینه‌های روزمره افراد برای رعایت بهداشت و مراقبت در برابر بیماری کرونا، انتظار می‌رفت شهرداری توجه بیشتری به نیروهای خود داشته باشد.

رییس کمیته تنقیح شورای شهر تهران  گفت: در حال حاضر با توجه به وضعیت موجود، می‌توان راهکارهایی مثل عدم تخصیص برخی پروژه‌های غیرضرور، حذف هزینه‌های غیرضرور در قالب تنخواه در اختیار مدیران، نظارت بیشتر بر واریز درآمدها به حساب شهرداری، حذف بخشی از مزایای مدیرانی که به گواه اسناد از شهردار تهران حقوق بیشتری می‌گیرند و... را پیشنهاد کرد تا کسری بودجه و کاهش درآمد شهرداری جبران شود.

او در پایان تاکید کرد: به معاون برنامه‌ریزی و امور شورا و سرپرست معاونت توسعه منابع انسانی تذکر می‌دهم که این رفتار موجب نارضایتی در نیروهای شهرداری و همچنین به خطر افتادن معیشت آنها خواهد شد. لازم است شهردار تهران هرچه زودتر راهکاری بیابد که این خسارت ایجاد شده را جبران کند.

تبعیض در بررسی دستورجلسات حمل و نقلی

محمد علیخانی، دیگر عضو شورای شهر تهران نیز در تذکری با اشاره به دستورجلسه اعتراض فرمانداری به  تعیین نرخ پارک حاشیه ای  که مربوط به تاریخ  31 اردیبهشت ماه است گفت : بررسی این اعترض چند هفته ای است که  در دستور کار صحن شورای شهر تهران قرار دارد  اما نوبت به بررسی آن نمی رسد .

وی ادامه داد  : هفته گذشته برای بررسی آن رییس شورای شهر تهران صحبت کردم و قرار شد امروز در دستور کار قرار گیرد اما بازهم دستور سوم این جلسه است و این کار درست نیست .

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران  با اشاره به دستور جلسه اول امروز صحن شورای شهر تهران گفت : نخستین دستور کار بررسی اعتراض فرمانداری در تاریخ 25تیرماه است و این اعتراض مربوط به اردیبهشت ماه ،این تبعیض است . شما عضو کمیسیون حمل و نقل هستید و این گونه با حمل و نقل برخورد می کنید .

درخواست احمد مسجد جامعی از کمیسیون نامگذاری/ به فعالیت های خیرخواهانه آرام توجه شود

احمد مسجد جامعی نیز با تسلیت درگذشت روح الله رجایی سردبیر روزنامه جام جم گفت :  وی ( روح الله رجایی ) یک دهه در روزنامه همشهری در بخش اجتماعی فعالیت می کرد  و چند کار موثرملی انجام داد .

وی ادامه داد : پس از حادثه آتش سوزی مدرسه ای در زاهدان ،موج نوسازی مدارس زاهدان راه اندازی شد که فعالیت های رسانه ای نهضتی که برای نوسازی مدارس زاهدان راه اندازی شده  توسط رجایی انجام شد .  

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت : در ماجرای سیل مازنداران و استان گلستان  وی نقش موثری درحوزه کمک های خیرخواهانه به کودکان سیل زده داشت و فعالیت مهر تا مهر که ارسال کتاب و اسباب بازی به این استان ها بود را از طریق جمعیت هلال احمر دنبال می کرد

وی اضافه کرد : 50 هزار کتاب و هزار ان قطعه اسباب بازی در این طرح توزیع شد وی  و اخرین مسئولیت روزنامه جام جم بود یادی کنیم از خدمات آرام و خیرخاهانه  وی و دوستان کمیسیون نام گذاری به این فعالیت ها توجه کنند . فعالیت هایی که کم تر فرصت شده به آن پرداخته شود وشاید اگر ایشان فوت نمی کردند امروز هم به آن پرداخته نمی شود.

کم‌کاری رسانه ملی در اطلاع‌رسانی درباره منتفی شدن قربانی گوسفند همزمان با عید قربان

شهربانو امانی، دیگر عضو شورای شهر تهران نیز ضمن تایید تذکر محمد علیخانی، مبنی بر تبعیض در بررسی دستورهای حمل نقلی گفت: همزمان با فرا رسیدن عید قربان مطابق با دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا عرضه دام برای جلوگیری ازسفرهای درون شهری و تجمیع مردم منتفی شده است اما صدا و سیما هیچ اطلاع‌رسانی در این زمینه نکرده است.

او ادامه داد: همانطور که در روز طبیعت اطلاع‌رسانی گسترده‌ای شد و مردم حضور پیدا نکردند، باید صدا و سیما در این زمینه هم اطلاع‌رسانی کند تا خطری ایجاد نشود.

محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران در واکنش به این تذکر گفت: شما نگران گوسفندها هستید یا مردم، بلاخره ذبح کنند یا نه.

شهربانو امانی نیز گفت: شوخی‌های شما با من در رسانه‌ها منعکس می‌شود. من نگران مردم هستم. امسال با توجه به اینکه مناسک حج برگزار نمی‌شود، نباید گوسفند قربانی شود، تا مردمان و وطنم در امان بمانند. رسانه ملی و نهادهای دیگر باید از مردم مومن ایران بخواهند که امسال مانند سال‌های گذشته عمل نکنند.