۰ نفر

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران مطرح کرد:

نیاز روزانه ۱۱هزار ماسک برای رانندگان اتوبوس

۲۹ تیر ۱۳۹۹، ۲۱:۲۷
کد خبر: 453825
نیاز روزانه ۱۱هزار ماسک برای رانندگان اتوبوس

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با بیان اینکه دولت تا کنون در زمینه جبران کاهش درآمدها و افزایش هزینه‌های بهداشتی به اتوبوسرانی تهران کمک نکرده است، گفت: روزانه به بیش از ۱۱ هزار ماسک برای رانندگان اتوبوس در پایتخت نیاز است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، محمود ترفع درباره وضعیت اتوبوس‌های پایتخت اظهارداشت: از حدود 6 هزار دستگاه اتوبوس تهران، بیش از 70 درصد آنها فرسوده است همچنین در حال حاضر، عمر متوسط اتوبوس‌های شهر تهران ۱۲.۵ سال است و بر اساس مطالعات انجام شده، تهران به 9 هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه حدود 4 هزار دستگاه اتوبوس فرسوده موجود باید از رده خارج شود، اظهار کرد: هزینه‌های شرکت واحد در شرایط کرونا سنگین و سرسام‌آور شده و به همان نسبت، درآمدهای آن به دلیل کاهش مسافر به میزان بی‌سابقه‌ای کم شده است.

وی تصریح کرد: شهرداری تهران با رویکرد مثبت در زمینه کمک به سلامتی شهروندان، تا کنون همه هزینه‌های خرید مواد ضد عفونی‌کننده ناوگان اتوبوسرانی پایتخت و تجهیزات مورد نیاز آن را تامین کرده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با تاکید بر اینکه دولت تا کنون در زمینه جبران کاهش درآمدها و افزایش هزینه‌های بهداشتی به اتوبوسرانی تهران کمک نکرده است، خاطرنشان کرد: با توجه به 6300 پرسنل شرکت واحد اعم از رانندگان و نیروهای عملیاتی و ستادی و نیز 5 هزار راننده و پرسنل بخش خصوصی، هر روز به 11300 ماسک نیاز داریم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اعلام اینکه اتوبوس‌های دوکابین خطوط تندرو در سنوات گذشته توسط شهرداری تهران خریداری شده‌اند و بخش خصوصی هم با حمایت شرکت واحد، بخشی از اتوبوس‌های تک‌کابین مورد نیاز را تامین کرده است، گفت: با توجه به افزایش زیاد قیمت‌ها، خرید اتوبوس جدید برای بخش خصوصی دیگر امکان‌پذیر و مقرون به صرفه نیست.