۰ نفر

واکنش عضو شورا به ساخت خانه‌های 25 متری

۲۴ تیر ۱۳۹۹، ۱۰:۴۱
کد خبر: 452623
واکنش عضو شورا به ساخت خانه‌های 25 متری

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه ساخت خانه‌های 25 متری با فرهنگ ایرانی سازگار نیست،‌گفت: بهترین راه تأمین مسکن پایدارسازی بافت فرسوده و همکاری شهرداری و دولت است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، حسن خلیل‌آبادی عضو شورای شهر تهران درباره رویکرد شورای شهر در مورد خانه‌های 25 متری اظهار داشت: ایجاد این خانه‌ها با فرهنگ ایرانی ناسازگار است و به نظرم برای مردم هم جاذب نیست.

وی افزود: دولت باید بودجه‌ای را برای بافت فرسوده در نظر گیرد تا این بافت تبدیل به بافت پایدار و ایمن شود. از این طریق ساخت و ساز افزایش می‌یابد و عرضه مسکن هم بیشتر می‌شود.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: صدها هکتار بافت فرسوده در پایتخت می‌تواند پاسخگوی نیاز شهروندان جهت تأمین مسکن باشد ولی متأسفانه تا کنون دولت و شهرداری در این زمینه به صورت مناسب اقدام نکرده‌اند.

خلیل‌آبادی بیان داشت: شهرداری و دولت باید اقداماتی انجام دهند که انبوه‌سازان و مردم عادی تشویق شوند بافت فرسوده را تبدیل به بافت پایدار و ایمن کنند.انجام سخت‌گیری‌های بیهوده مانع از این اقدام و جذب مشارکت مردم می‌شود.

وی بیان داشت: به طور مثال در برخی از محلات زمانی که چند ملک ریزدانه امکان تجمیع دارد، ایراداتی بی‌جهت به این تجمیع گرفته می‌شود و شرایط آنقدر پیچیده بوده که سازنده از نوسازی و ساخت و ساز منصرف می‌شود.

این عضو شورای شهر تهران ادامه با اشاره به اینکه پایدارسازی بافت فرسوده برای سازندگان توجیه اقتصادی لازم دارد،‌گفت: جنوب تهران پرتراکم است و بافت فرسوده زیادی دارد و در صورتی که اقدامات مناسب و تمهیدات مطلوب در نظر گرفته شود قطعاً می‌توان بخش زیادی از نیاز به مسکن را با قیمت مناسب برای شهروندان تأمین کرد.