۰ نفر

معاون سازمان تاکسیرانی شهر تهران در گفت و‌گو با اقتصاد‌آنلاین:

تشریح شرایط ثبت‌نام اولیه متقاضیان سرویس مدرسه/ آنلاین شدن خدمات در روزهای کرونایی

۲۲ تیر ۱۳۹۹، ۱۰:۰۶
کد خبر: 452210
تشریح شرایط ثبت‌نام اولیه متقاضیان سرویس مدرسه/ آنلاین شدن خدمات در روزهای کرونایی

معاون فنی و بهره‌برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: افرادی که متقاضی فعالیت به عنوان راننده سرویس مدرسه هستند، می‌توانند به صورت آنلاین، نسبت به درج اطلاعاتشان جهت احراز شرایط دریافت برچسب سرویس مدرسه در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ اقدام کنند.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ سید علی محتشمی پور در پاسخ به پرسشی درباره جزییات ثبت‌نام سرویس مدرسه در سال تحصیلی 1400_1399 به شرط برگزاری کلاس‌های درس به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: برابر دستورالعمل اجرایی سرویس مدارس، سازمان تاکسیرانی به نمایندگی از شهرداری تهران، مرجع صدور پروانه سرویس‌های مدارس در شهر تهران است.  

او ادامه داد: براین اساس از هفته گذشته فراخوانی را برای ثبت‌نام پیمانکاران و رانندگان متقاضی سرویس مدرسه منتشر کردیم. نهایتا شرکت‌های پیمانکاری که موفق به اخذ پروانه فعالیت از سازمان تاکسیرانی شوند می‌توانند از رانندگانی که صلاحیت‌شان از سوی سازمان تایید شده و برچسب سرویس مدرسه را دریافت کرده‌اند، در ناوگان خود استفاده کنند. نهایتا  اطلاعات رانندگان و شرکت‌های تایید صلاحیت شده جهت ارائه خدمات حمل و نقل  دانش‌آموزی در سامانه سپند (سامانه پایش ناوگان دانش آموزی) وزارت کشور ثبت می‌شود.

معاون فنی و بهره‌برداری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در واکنش به این احتمال که ممکن است سال تحصیلی جدید به طور کامل مجازی برگزار شود، گفت: ما باید این احتمال را هم ‌می‌دادیم که سال جدید به صورت حضوری باشد، چه به صورت کاملا حضوری یا نیمه حضوری، در نتیجه باید مقدمات جذب پیمانکار و رانندگان را فراهم می‌کردیم تا اگر مدارس باز شدند، مشکلی در زمینه تامین سرویس مدرسه نداشته باشیم.

محتشمی‌پور همچنین در پاسخ به پرسشی درباره فعالیت خودروهای ناایمن و رانندگان بدون صلاحیت به عنوان سرویس مدارس طی سالیان گذشته، گفت: زمانی که ماشینی برچسب سرویس مدرسه دارد، یعنی مورد تایید سازمان بوده و تمام ویژگی‌های لازم را دارد.

او ادامه داد: اما در این بین پیمانکاران مجاز یا غیرمجازی داریم که از ناوگان غیرمجاز استفاده می‌کنند. در اغلب تصادف‌ها و یا اتفاقاتی که در سرویس‌های مدارس رخ می‌دهند،  پیمانکار یا ناوگان غیرمجازند.

معاون فنی و بهره‌برداری سازمان مدیریت و نظارت تاکسیرانی با تاکید بر این نکته که والدین باید از سرویس‌هایی استفاده کنند که برچسب دارند، اضافه کرد: در نهایت اما نظارت بر اینکه چه پیمانکارانی با چه ناوگانی در مدارس فعالیت می‌کنند بر عهده اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران است.

محتشمی‌پور همچنین گفت که؛ متقاضیان فعالیت در سرویس مدارس چه برای بار اول و چه برای بار دوم، می‌توانند در روزهای کرونایی با مراجعه به آدرس http://taxi.tehran.ir نسبت به درج اطلاعات و ثبت نام اولیه خود اقدام کنند.