۰ نفر

عضو شورای شهر تهران در گفت و گو با اقتصادآنلاین:

واکنش به خودداری رییس جمهوری از حضور شهردار در جلسات هیئت دولت / قصور 30درصدی شهرداری در آتش‌سوزی سینا مهر

۲۲ تیر ۱۳۹۹، ۸:۴۸
کد خبر: 452194
واکنش به خودداری رییس جمهوری از حضور شهردار در جلسات هیئت دولت / قصور 30درصدی شهرداری در آتش‌سوزی سینا مهر

عضو شورای شهر تهران شهرداری تهران در ماجرای آتش‌سوزی کلینیک مهر را 30 درصد مقصر می‌داند.

اقتصادآنلاین- فائزه مومنی؛ حسن خلیل‌آبادی، عضو شورای شهر تهران در واکنش به پرسشی مبنی بر اینکه شهرداری، وزارت کار و بهداشت خود را در پیش آمدن حادثه کلینیک سینا مهر مقصر نمی‌دانند به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت:شهرداری، وزارت کار، بهداشت، مالک و حتی کسانی که به یک ساختمان ناایمن مراجعه می‌کنند در وقوع این حادثه مقصر هستند. شهروندان خودشان باید به ایمنی محل کارشان حساس باشند.

 او با بیان اینکه ما مردمان پس از حادثه‌ایم و هیچ دغدغه‌ای برای پیشگیری از بحران و دغدغه نداریم، اضافه کرد: گویی جان آدمیزاد در این کشور ارزش ندارد. ما باید بدانیم مرگ و حادثه نوبتی نیست و هر لحظه برای همه ممکن است اتفاق بیفتد.

این عضو شورا تاکید کرد: امروز یکی از نشانه‌های توسعه یافتگی حفظ محیط از نظر بهداشت و ایمنی است. حادثه پلاسکو که اتفاق افتاد همه یکسال عزاداری کردند و بعد همه چیز فراموش شد تا حادثه کلینیک سینا. ما از حوادث عبرت نمی‌گیریم. به جای آسیب‌شناسی علمی اتفاقات، بهره‌برداری سیاسی از آن‌ها می‌کنیم.

خلیل‌آبادی با بیان اینکه شهرداری 20 تا 30 درصد در این حادثه مقصر است، تاکید کرد: شهرداری حداقل می‌توانست در مقابل کلینیک نیوجرسی بگذارد اگرچه ممکن بود کارمندان کلینیک اعتراض کنند که چرا محل کارشان را تعطیل کرده‌ایم اما بهتر از آن بود که منجر به فوت عده‌ای شود.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در واکنش به این خبر که رییس جمهوری اجازه حضور به شهردار در پی تخریب نیم طبقه خلاف ملک جماران نمی‌دهد، تاکید کرد: من واقعا متاسفم. وقتی مسوولان قانون را رعایت نمی‌کنند، چه توقعی از مردم داریم؟تخلف از کسانی که قدرت دارند، شروع می‌شود، ضعفا که جرات و توان ندارند.

او ادامه داد: طرح جامعی که نوشته شده یا براساس مقتضیات و نیازهای محله‌ای منطقه‌ای بوده یا نبوده است.در حال حاضر همه شهروندان به طرح جامع‌شان در هر نقطه تهران اعتراض دارند زیرا آنها منافع شخصی‌شان را می‌بینند و طرح‌های جامع منافع شهر را. در مسائل شهرسازی اولا حقوق عمومی است. نمی‌شود که کسی چون می‌خواهد از چراغ قرمز رد شود، بگوید چراغ قرمزها برداشته شوند.