۰ نفر

عقیم‌سازی هر سگ چقدر هزینه دارد؟

۱۸ تیر ۱۳۹۹، ۱۶:۲۹
کد خبر: 451616
عقیم‌سازی هر سگ چقدر هزینه دارد؟

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ایجاد مراکز جدید نگهداری سگ‌های بلاصاحب دیگری در پهنه‌های مختلف شهر تهران را ضروری دانست و تاکید کرد: با توجه به آنکه تعداد سگ‌های بلاصاحب زیاد است، ضروری است به منظور ارائه خدمات بهتر و رسیدگی‌های بهداشتی، مراکز دیگری در مناطق مختلف شهر تهران ارائه شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، سید آرش حسینی میلانی درباره بازدید خود از مرکز نگهداری سگ‌های بلاصاحب در کهریزک گفت: هم اکنون در مرکز نگهداری سگ‌های بلاصاحب در کهریزک، 1000 قلاده سگ مورد مراقبت و نگهداری قرار می گیرند؛ در حالی که ظرفیت این مرکز برای نگهداری و مراقبت از 300 قلاده سگ است. 

وی با اشاره به بخش‌های مختلف مرکز کهریزک اظهار داشت: مرکز نگهداری سگ‌های بلاصاحب از بخش‌های درمانی، عقیم‌سازی، شست‌وشو، آشپزخانه و تهیه غذا، قرنطینه و نگهداری سگ‌های سالم و بیمار برخوردار است، اما ظرفیت محدودی است و ضروری است بخش های مختلف این مرکز به ویژه بخش‌های درمانی و عقیم سازی آن توسعه یابند. 

این عضو شورای شهر ادامه داد: البته شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل در حال احداث تاسیسات تکمیلی برای نگهداری سگ‌ها است. 

حسینی میلانی با بیان اینکه در مرکز کهریزک شاهد استقرار دائمی دامپزشک نیز هستیم، تصریح کرد: شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل در حال گفت‌وگو با سازمان دامپزشکی هستند تا زمینه همکاری بیشتر میان مدیریت شهری و سازمان دامپزشکی به ویژه در موضوع سگ‌های بلاصاحب فراهم شود. 

وی در مورد آب آشامیدنی مورد استفاده سگ‌های بلاصاحب هم خاطرنشان کرد: وضعیت آب این مجموعه تا حدی بهبود یافته است. 

سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری درباره هزینه‌های عقیم‌سازی و درمان و نگهداری سگ‌های بلاصاحب هم ابراز داشت: عقیم سازی هر سگ حدود 500 تا 600 هزار تومان هزینه دارد و با سایر هزینه ها مجموعا به یک میلیون تومان می‌رسد.

حسینی میلانی با تاکید بر استفاده از ظرفیت سمن‌های محیط زیستی و حامیان حقوق حیوانات بیان کرد: یکی از ظرفیت‌هایی که باید در پیشبرد مسائل و حل و فصل مسائل شهری مورد توجه قرار داد، استفاده از ظرفیت‌های مردمی و تشکل‌های محیط زیستی است. این تشکل‌ها فعالیت‌هایی را از قبل سامان داده بودند و نقاهت‌گاه‌هایی در برخی از مناطق دیگر ایجاد کرده‌اند. 

وی دغدغه‌های حامیان حقوق حیوانات را ارزشمند برشمرد و یادآور شد: سمن‌های فعال در این حوزه می‌توانند نقش مهمی در ساماندهی حضور سگ‌های بلاصاحب در مناطق شهری و همچنین کاهش هزینه‌ها ایفا کنند. 

حسینی میلانی ایجاد مراکز جدید نگهداری سگ‌های بلاصاحب دیگری در پهنه‌های مختلف شهر تهران را ضروری برشمرد و عنوان کرد: با توجه به آنکه تعداد سگ‌های بلاصاحب در مناطق همجوار شهری تهران و همچنین پارک‌های جنگلی زیاد است، ضروری است به منظور ارائه خدمات بهتر و رسیدگی های بهداشتی مراکز دیگری در مناطق مختلف شهر تهران ارائه شود. 

وی با تاکید بر انجام پایش‌های لازم برای برآورد فصلی جمعیت سگ‌های بدون صاحب در مناطق همجوار منطقه شهری تهران و پارک‌های جنگلی، گفت: اطلاعات دقیقی از وضعیت سگ‌های بلاصاحب در منطقه شهری تهران و میزان جمعیت آنها وجود ندارد و بدون داشتن این اطلاعات نمی‌توان چشم‌انداز جامعی در مورد ساماندهی سگ‌های بلاصاحب داشت و اقدام به تصمیم‌گیری در ابعاد مختلف کرد. 

رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شورای شهر با اشاره به لزوم تأمین برخی تجهیزات برای کلینیک درمانی در مرکز نگهداری سگ‌های بلاصاحب در مرکز کهریزک و توسعه مراکز در دیگر پهنه‌های شهر تهران اظهار داشت: ضروری است با توجه به اهمیت موضوع و با همفکری شورا و شهرداری، اعتبار کافی برای تأمین زیرساخت‌ها، تجهیز بخش‌های درمانی و توسعه مراکز نگهداری اختصاص پیدا کند.