۰ نفر

رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران اعلام کرد

الکترونیکی شدن صدور پروانه در تهران تا 1400

۱۸ تیر ۱۳۹۹، ۱۰:۰۹
کد خبر: 451542
الکترونیکی شدن صدور پروانه در تهران تا 1400

رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران اعلام کرد تا سال 1400 فرآیند تمام الکترونیکی کردن صدور پروانه در تهران به اتمام می رسد.

به گزارش اقتصادآنلاین، بهاره آروین در جلسه بررسی وضعیت الکترونیکی کردن صدور پروانه در تهران گفت: دریافت صدور پروانه، عدم خلاف و پایان کار برای مردم تهران به یک بازی مار و پله تبدیل شده است که هر چقدر جلوتر می روند هیچ کس پاسخگو نیست.

وی با بیان اینکه قرار بود مراجعات حضوری مکرر به شهرداری تهران و دفاتر خدمات الکترونیک برای انجام کارهای صدور پروانه کاهش یابد و کار برای مردم تسهیل شود، گفت: در حال حاضر ما در شرایط کرونایی قرار داریم و باید پروسه صدور پروانه و اقدامات شهرسازی را کاهش داده و تمامی فرآیند را الکترونیکی کنیم.

وی با بیان اینکه می توان در ابتدا هم فرآیند صدور پروانه را الکترونیکی کرد و هم در صورتیکه مردم خودشان مایل بودند به دفاتر خدمات الکترونیک مراجعه کنند، گفت: برخی از شهروندان مایلند که حضوری کارشان را پیش ببرند و نباید حق انتخاب را از آنها بگیریم اما در این شرایط برخی افراد نیز هستند که می خواهند به صورت الکترونیکی مدارک شان را بارگذاری کنند.

به گفته رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران، در عصر اینترنت هستیم و  احراز هویت سجام نیز غیرحضوری انجام می شود و  صدور پروانه را هم می توان غیرحضوری انجام داد.

وی با بیان اینکه پیشنهاد می شود یک کارگروهی برای بررسی فرآیند الکترونیکی کردن صدور پروانه تشکیل شود تا ضمن بررسی موانع، مسیر را نیز اصلاح کنند، گفت: همچنین این کارگروه می بایست ضمن بررسی موانع قانونی، راهکارهای کمک شورا به شهرداری برای الکترونیکی کردن پروانه را پیدا کند چراکه ممکن است در این مسیر نیازمند مصوبات و قوانین جدید باشیم.

آروین با بیان اینکه باید زمان مشخصی برای الکترونیکی کردن تمامی فرآیند صدور پروانه در نظر گرفته شود، گفت: به نظر می رسد تا سال 1400 می توانیم فرآیند صدور پروانه را در تمام الکترونیکی کنیم و این در حالیست که یک ماه آینده مجددا جلسه ای برگزار خواهیم کرد تا در مورد این موضوع به جمع بندی برسیم و ببینم که چه اقداماتی تا حالا صورت گرفته است.

وی افزود: البته در این مسیر نیازمند اصلاحاتی نیز در قوانین هستیم که آن نیز باید حل شود و امیدواریم بتوانیم هر دو موضوع یعنی حل مشکلات قانونی و تمام الکترونیکی کردن صدور پروانه را پیش ببریم.