۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

جوابیه وزارت کار به خبر اقتصاد آنلاین/ وزارت بهداشت مقصر آتش‌سوزی کلینیک سینا مهر است

۱۸ تیر ۱۳۹۹، ۸:۵۷
کد خبر: 451520
جوابیه وزارت کار به خبر اقتصاد آنلاین/ وزارت بهداشت مقصر آتش‌سوزی کلینیک سینا مهر است

​مطابق با جوابیه‌ای که وزارت کار برای سایت اقتصاد آنلاین ارسال کرده،وزارت بهداشت مقصر حادثه آتش‌‌سوزی دی کلینیک سینا مهر شمیران شناخته شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین وزارت کار در واکنش به مقصر دانسته شدن در حادثه آتش‌سوزی کلینیک «سینا اطهر»  جوابیه‌ای را به سایت اقتصادآنلاین ارسال کرد.

در متن این جوابیه‌ آمده است؛

 «در پی اظهارات برخی مقامات مسئول در شهرداری و شورای شهر تهران در ارتباط با حادثه انفجار و آتش‌سوزی در «کلینیک سینا اطهر» و عدم ایفای مسئولیت وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در ارتباط با اعلام تخلف در مورد این کلینیک ذکر این نکته ضروری است که برخلاف اظهارات مطرح شده هیچ‌گونه استعلامی در مورد ایمنی ساختمان سینا اطهر از وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی انجام نشده است. کلینیک مذکور به دلیل عدم ارجاع موثر از سوی مراجع ذی‌ربط(وزارت بهداشت)در سوابق بازرسی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان تهران اصلا فاقد پرونده است. این در حالی است که وزارت بهداشت نیز می‌بایست همچون سایر وزارت‌خانه‌ها قبل از اعطای مجوز تاسیس و بهره‌برداری در کارگاه‌های زیرمجموعه فعالیت‌های مرتبط با آن وزارت‌خانه، اقدام به استعلام ایمنی از اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان تهران می‌کرد. در نتیجه حواله قصور رخ داده در ارتباط با ناایمن بودن ساختمان کلینیک سینا اطهر به مجموعه وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی هم از لحاظ قانونی و هم از لحاظ عرفی فاقد وجاهت است.