۰ نفر

خطر وقوع سیل در کمین ورودی‌ها مترو تهران

۲ تیر ۱۳۹۹، ۱۳:۵۵
کد خبر: 447741
خطر وقوع سیل در کمین ورودی‌ها مترو تهران

مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: 9 درصد از ورودی‌های مترو در معرض خطر وقوع سیلاب قرار دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهرات درباره اتمام مطالعات تحلیل ریسک سیلاب و احتمال ورود آن به ایستگاه‌ها و کارگاه‌های مترو اظهارداشت: سال گذشته به بررسی تمام ایستگاه‌ها و کارگاه‌های مترو تهران پرداخته شد و در این مطالعه نقاط احتمالی که امکان بروز مشکل در آنها وجود دارد در6 دسته بر اساس اولویت، اصلاح و رده‌بندی شد.

امام عنوان کرد: در این مطالعه در مجموع، 275 نقطه از ایستگاه‌ها و کارگاه‌های مترو مورد بررسی قرار گرفته است که بر اساس نتایج به دست آمده حدود 9 درصد از ورودی‌ها در معرض خطر وقوع سیلاب و 73 درصد نیز فاقد این مشکل است.

مدیرعامل شرکت مترو افزود: اعداد به دست آمده بیانگر این است که خوشبختانه تعداد اندکی از ورودی ایستگاه های مترو تهران هنگام وقوع احتمالی سیلاب در معرض خطر آب گرفتگی قرار دارند که می‌توان در مجموع آنها را در 24 نقطه دسته بندی کرد.

امام عنوان کرد: با انجام این مطالعه در صورت وقوع احتمالی سیلاب در شهر تهران می‌دانیم که کدام یک از ایستگاه‌ها و کارگاه‌ها در معرض خطر سیلاب و آب گرفتگی قرار دارند؛ در نتیجه اقدامات مورد نیاز را به سرعت انجام خواهیم داد.

وی با بیان این که برخی از اقدامات در این خصوص نیازمند گذر زمان است، اظهار کرد: این اقدامات باید توسط سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف انجام شود که طی بررسی های انجام شده در برخی از نقاط شهر نیاز به اصلاح اَنها توسط معاونت خدمات شهری و همکاری شهرداری مناطق هستیم.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با اشاره به بخشنامه شهرداری تهران در مورد ضرورت مدیریت یکپارچه و جامع سیلاب شهری، اظهار کرد: تهیه طرح‌های بهبود ظرفیت هیدرولیکی و وضعیت عملکردی مجاری جمع‌آوری آب‌های سطحی که مجاور ورودی ایستگاه.های مترو قرار دارند، مستلزم همکاری معاونت‌ها و نهادهای متولی در شهرداری تهران بر اساس اولویت بندی نتایج مطالعات تحلیل ریسک سیلاب است.