۰ نفر

شیوه جمع آوری زباله باید تغییر کند/ زنان خانه دار تأثیر کاهش رطوبت زباله را نمی‌دانند

۲۶ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۰۱
کد خبر: 446240
شیوه جمع آوری زباله باید تغییر کند/ زنان خانه دار تأثیر کاهش رطوبت زباله را نمی‌دانند

شهردار تهران گفت: زنان خانه دار هنوز تأثیر کاهش رطوبت زباله های خانگی را در کاهش شیرابه و حجم و وزن زباله ها نمی دانند.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی ؛ پیروز حناچی شهردار تهران پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز به کار اجرای طرح کاپ گفت: تشکر می کنم از همکارانم که با پیگیری مستمر به برنامه روشن و مشخصی دست پیدا کردند و از ریاست و اعضای شورا هم بابت هماهنگی های قانونی آن تشکر می کنم.

وی ادامه داد: موضوع پسماند در کشور ما موضوع مهمی است و باید ابعاد حاکمیتی آن از ابعاد محلی جدا شود و بدانیم که ابعاد حاکمیتی آن بزرگتر است.

شهردار تهران گفت: مرحله اول مطالعات ما برای مدیریت پسماند به انجام رسیده است و آماده اجرا شده این و تلاش برای جلب نظر مردم کلید واژه مهم این برنامه است و اگر در این برنامه م.فق شویم مردم را همراه خود کنیم تحول عظیمی رخ می دهد.

وی تصریح کرد: باید با بهینه سازی موضوع پسماند در شهر تهران تجربه متفاوتی را نسبت به گذشته و برای حفظ آینده بهتر رقم بزنیم.

حناچی گفت: وقتی هفت هزار تن زباله روزانه حمل می شود هرچقدر این حجم کمتر شود و هر چقدر زباله های تر و خشک از هم جدا شوند این یک موفقیت بزرگ محسوب می شود.

شهردار تهران افزود: بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا جمع آوری زباله را به جای هر شب به یک روز در هفته تبدیل کرده اند تا هزینه‌های خود را مدیریت کنند البته این موضوع محقق نمی شود مگر با کاهش تولید زباله.

وی ادامه داد: بخشی از مشکلات امروز ما هم بر میگردد به شیوه فعلی جمع آوری زباله. این مخازنی که در شهر قرار دادیم شاید یک سری از کارهای ما را راحت کرده باشد اما تبعات جبران پذیری هم به شهر وارد کرده است.

حناچی تصریح کرد: امروز یکی از محل های تجمع موش و حیوانات موذی همین مخازن است و حالا شما به اینها موضوع زباله گردی که خود یک مشکل دیگر محسوب می شود را هم اضافه کنید.

شهردار تهران گفت: در آسیا و در برخی کشورها طرحی به نام سه آر وجود دارد که زباله کمتر تولید شود آنچه تولید می شود قابل بازیافت باشد و سومین موضوع چیز بازیافت شده قابلیت استفاده مجدد داشته باشد.

وی افزود: این یک نظریه است که هزینه امحای زباله همان ابتدا خرید آن شی از خریدار کسب می شود که این خود به خود به کاهش زباله منجر می شود.

حناچی گفت: در برلین و وین دیدم که کار امحای زباله دست بخش خصوصی نبود و گفتند هدف ما سود ده بودن نیست بلکه هدف انجام درست کار است و می خواهیم بر درستی اجرای کار نظارت کنیم.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: متاسفانه هنوز خانم خانه دار ما نمی داند که اگر در حین جمع آوری زباله منزل رطوبت زباله را در سینک ظرفشویی بگیرد چه تاثیری در کاهش شیرابه و حجم و وزن زباله خواهد داشت.