۰ نفر

تکمیل ساخت پایانه کلاهدوز در خط۴ مترو تهران

۲۴ خرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۲۲
کد خبر: 445826
تکمیل ساخت پایانه کلاهدوز در خط۴ مترو تهران

مدیرعامل شرکت مترو تهران از تکمیل و تجهیز پایانه کلاهدوز در بخش شرقی خط 4 مترو خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، علی امام مدیر عامل شرکت مترو تهران درباره تکمیل و تجهیز پایانی کلاهدوز در خط ۴ مترو تهران اظهار داشت: این اقدام به منظور بستر سازی برای کاهش سرفاصله حرکتی در خط مذکور از 4 دقیقه به 2 و نیم دقیقه و با هزینه‌ای حدود یک هزار و 300 میلیارد تومان در 2 بخش عمرانی و تجهیزاتی در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در سال‌های گذشته پارکینگ پایانه کلاهدوز راه اندازی شده بود. آنچه که اکنون به عنوان پروژه عملیات عمرانی این پایانه در نظر گرفته شده مربوط به راه اندازی بخش تعمیرگاهی است.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) گفت: بخش عمرانی این پروژه در 2 فاز انجام می‌شود که طراحی فاز اول آن انجام و عملیات عمرانی آن تاچند ماه آینده صورت می‌گیرد.

وی با بیان این که طراحی و اجرای فاز دوم این پروژه در برنامه سال آینده قرار دارد، افزود: پیش بینی می شود ۸۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل بخش عمرانی پایانه کلاهدوز هزینه شود.

امام در خصوص پروژه تجهیز پایانه کلاهدوز عنوان کرد: تجهیز این پایانه نیز توسط یک پیمانکار به صورت جداگانه انجام خواهد شد. مواردی همانند تجهیزات تعمیرگاهی، سیستم شستشوی قطارها و بالابر مهم‌ترین و پر هزینه‌ترین بخش پروژه تجهیز پایانه کلاهدوز است.

وی با اشاره به اینکه سیستم شستشوی قطار در سال‌های گذشته از شرکت‌های چینی خریداری می‌شد، گفت: اکنون این سیستم از شرکت‌های داخلی تامین می‌شود اما سایر تجهیزات تعمیرگاهی باید از خارج کشور تهیه شود.