۰ نفر

مدیرکل امور اجرائی کمیسیون‌های ماده 100 شهرداری تهران:

فرم‌های وضعیت خلاف ساختمانی بازنگری و اصلاح می‌شود

۲۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۴۵
کد خبر: 445216
فرم‌های وضعیت خلاف ساختمانی بازنگری و اصلاح می‌شود

مدیرکل امور اجرائی کمیسیون های ماده صد از آغاز فرآیند بازنگری و اصلاح فرم های خلاف ساختمانی به منظور ارتقاء کیفی و تطبیق این فرم ها خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، امیر مغانلو با اشاره بر اینکه تنها مرجع قانونی رسیدگی به تخلفات ساختمانی در شهرداری، کمیسیون های ماده صد است، گفت: یکی از مهمترین وظایف مناطق 22 گانه در شهرداری تهران نظارت، کنترل ساخت و سازهای شهری و جلوگیری از تخلفات ساختمانی است؛ بدین منظور با توجه به ابلاغ طرح تفصیلی و تعاریف زیر پهنه ها و تنوع تخلفات ساختمانی، شفاف سازی فرم های خلاف ساختمانی امری بدیهی و ضروی می باشد.

وی گفت: با شفاف سازی و ارتقاء کیفی فرم های خلاف ساختمانی علاوه بر ایجاد وحدت رویه، زمینه رضایت هرچه بیشتر شهر و شهروندان فراهم شده و حقوق شهرداری نیز رعایت می شود.

مغانلو افزود: با توجه به اهمیت موضوع با تشکیل کارگروهی درصدد اصلاح و بازنگری فرم های خلاف ساختمانی هستیم و سعی داریم با برگزاری جلسات مستمر این مهم را به نتیجه برسانیم.

مدیر کل ماده صد بیان کرد: مسئولیت تهیه، تنظیم و انعکاس تخلفات ساختمانی به عهده مناطق 22 گانه سپرده شده و اصلاح مناسب و تکمیل گزارشات تنظیمی برای تشریح وضعیت خلاف می تواند در تصمیم گیری و صدور آراء  قانونی نقش بسزایی داشته باشد؛ همچنین سعی داریم با استفاده از نظرات همکاران این مجموعه، ادارات کل معاونت شهرسازی و معماری، کارشناسان مناطق 22 گانه، کارشناسان رسمی دادگستری و صاحب نظران حوزه شهرسازی، اصلاح کمی و کیفی فرم های مربوطه به بهترین شکل ممکن به ثمر برسد.

بنا براعلام روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، مغانلو در پایان گفت: درکنار اصلاح و بازنگری فرم های خلاف ساختمانی بروزرسانی سامانه های موجود و استفاده حداکثری از ظرفیت های نرم افزاری نیز مدنظر می باشد.