۰ نفر

رییس شورای شهر تهران؛

وجود دو هزار و ۹۰۰هکتار فضای پادگانی در تهران/ ساختار اداری شهرداری دچار رخوت شده است

۱۷ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۰۴
کد خبر: 444164
وجود دو هزار و ۹۰۰هکتار فضای پادگانی در تهران/ ساختار اداری شهرداری دچار رخوت شده است

رئیس شورای شهر تهران گفت: ساختار بروکراتیک اداری کشور و شهرداری، طبیعتا دچار یک رخوت گردیده و برای راه انداختن آن بسوی توسعه، به انگیزه وتلاش جدی مدیران نیاز دارد، در غیرصورت این یکسال باقیمانده نیز بسرعت می گذرد و کارنامه قابل قبولی برای مردم نخواهیم داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین، آیین آغاز عملیات احداث بوستان ارتش و تبدیل پادگان ۰۶ به فضای سبز شهری با حضور جمعی از مدیران شهری و فرماندهان ارتش برگزار شد.

محسن هاشمی، رییس شورای شهر در افتتاحیه این مراسم گفت: استفاده از چنین فضاهایی برای مردم رضایت شهروندان را به دنبال دارد و جو کار و تلاش در شهر افزایش می یابد و مردم فکر می کنند مسئولین به فکر مشکلات آنها هستند.

او ادامه داد: در تهران ۵ درصد از مساحت به پادگان های شهری اختصاص دارد که با قوانین به تصویب رسیده در مجلس و شورای عالی شهرسازی قرار است در اختیار مردم قرار گیرد.

او با اشاره به موانع زیادی که در این امر وجود دارد گفت: تملک زمین و ساخت فصاهای جدید خارج از شهر از جمله موانع این اقدام است و با روشی که امروز در پیش گرفتیم توانستیم موانع را برطرف کنیم و امروز ثمره جلسات متعدد را می بینیم.

هاشمی با بیتن اینکه ۲هزار و ۹۰۰ هکتار فضای نظامی در شهر تهران وجود دارد گفت: هنوز نتوانستیم مکان های موجود را در اختیار مردم قرار دهیم و امیدواریم این مکان ها هرچه زودتر در اختیار مردم قرار گیرد.

او با بیان اینکه فعالیت های اولویت محور و تحقق پذیر باید مد نظر شهردار تهران قرار گیرد گفت: جلسات بسیار مهمی در این زمینه در نطر گرفته شده است و امیدواریم از یک سال باقی مانده از عمر شهرداری آنرا به تحقق برسانیم.

او با بیان اینکه عمده ترین مساله شهر تارافیک و آلودگی هوا است گفت: این مساله می تواند با توسعه حمل و نقل عمومی و نوسازی آن حل شود.

هاشمی با اشاره به اینکه اگرچه به دلایل مختلف، فعالیتهای توسعه ای، عمرانی وزیرساختی در این دوره مطابق انتظارات پیشرفت نداشته است افزود: اما می توان از فرصت باقیمانده جهت توسعه زیرساختها استفاده کرد. در حوزه پسماند، طرح جامع پسماند آماده شده و می توان با اجرای این طرح، سطح بهداشت وسلامت شهری را بهبود بخشید و معضلات جدی زیست محیطی و اجتماعی نظیر انباشت پسماند در آراد کوه، مافیای زباله وکودکان کار و بسیاری مسایل دیگر را ساماندهی کرد.

هاشمی گفت: در حوزه توسعه ناوگان اتوبوس رانی و واگنهای مترو با مصوبه اخیر هیات دولت، می توان ناوگان اتوبوس رانی تهران را تا آغاز سال تحصیلی و پیک مسافر که با توجه به بیماری کرونا، بسیار می تواند خطرناک باشد توسعه داد و حدود 1500 دستگاه اتوبوس را وارد ناوگان کرد.

هاشمی ادامه داد: در حوزه ساخت مترو، با توجه به اینکه سه دستگاه حفار TBM هم اکنون آماده فعالیت است، می توان با فعال کردن پروژه های خطوط 8 تا 12 مترو بدون نیاز به نقدینگی زیاد، رکودسه سال گذشته در ساخت مترو را پایان داد.

هاشمی همچنین به بافت های فرسوده اشاره کرد و گفت: در بخش نوسازی بافتهای فرسوده نیز در صورت تعریف پهنه T در اطراف کریدورهای پرظرفیت حمل ونقل عمومی وبارگذاری مناسب، می توان هم ارائه خدمات به شهروندان را تسهیل داد و هم ترافیک و ازدحام وسایل نقلیه شخصی را کاهش داد وهم منابع را برای توسعه حمل ونقل ریلی فراهم کرد.

هاشمی گفت: ساختار بروکراتیک اداری کشور و شهرداری، طبیعتا دچار یک رخوت گردیده و برای راه انداختن آن بسوی توسعه، به انگیزه وتلاش جدی مدیران نیاز دارد، در غیرصورت این یکسال باقیمانده نیز بسرعت می گذرد و کارنامه قابل قبولی برای مردم نخواهیم داشت.