۰ نفر

معاون شهردار تهران به اقتصادآنلاین خبر داد:

دو اولویت فنی و عمرانی شهرداری در سال99 تشریح شد/ احداث 500کیلومتر پیاده‌رو و تکمیل ترمیم آسفالت معابر

۱۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۲۵
کد خبر: 442763
دو اولویت فنی و عمرانی شهرداری در سال99 تشریح شد/ احداث 500کیلومتر پیاده‌رو و تکمیل ترمیم آسفالت معابر

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از احداث 500کیلومتر پیاده روطی سال جاری خبر داد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ صفا صبوری دیلمی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با توجه به شیوع کرونا و مشکلات درآمدی اولویت‌های عمرانی پایتخت چیست به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: اولین اولویت ما تکمیل ترمیم آسفالت معابر و نگهداشت آن است.

او ادامه داد : در سال گذشته بنابر بر این بود یک میلیون تن آسفالت انجام بشود، اما به دلیل آلودگی هوا و شدت بارندگی حدود 56 روز کار متوقف شد. درحال حاضر 800 هزار تن آسفالت ریخته شده و حدود 80 درصد کار به سرانجام رسید.

صبوری با بیان اینکه روزانه 5 هزار تن آسفالت تولید می‌شود، اضافه کرد: بنا داریم با توجه به باقی ماندن مقدار کمی از پروژه احیای آسفالت معابر، تولید روزانه را به سه هزار تن کاهش داده و مابقی پروژه‌ را تکمیل کنیم.

معاون شهردار تهران همچنین از احداث 500 کیلومتر پیاده رو طی سال جاری خبر داده و گفت: این وعده بزرگی است اما معتقدم باید چنین موضوعی مطرح می‌شد تا تبدیل به مطالبه عمومی شده و در نهایت محقق شود.

او اضافه کرد: در شهر تهران حدود 10 تا 12 هزار کیلومتر پیاده رو وجود دارد که در هیچکدام از آن‌ها همه اقشار جامعه نمی‌توانند آسوده خاطر حرکت کنند. اگر سالانه 500 کیلومتر پیاده رو احداث شود، ظرف 40سال مشکل پیاده‌رو تهران حل خواهد شد.

صبوری در تشریح ویژگی‌های پیاده‌روهای جدید اظهار کرد: در پیاده‌روهای جدید نیمکت، سطل آشغال، مسیر مناسب برای معلولان، مسیر دوچرخه و هرآنچه که نیازمند یک پیاده رو کامل است، وجود دارد.

معاون فنی و عمران حناچی تاکید کرد: 122 ناحیه شهر تهران را موظف کردیم که هر کدام در سال جاری 4کیلومتر پیاده رو ایجاد کنند که در صورت تحقق در پایان سال حدود 500کیلومتر پیاده رو کامل خواهیم داشت.

او همچنین در تشریح سایر اولویت‌های عمرانی شهر تهران گفت: تکمیل بزرگراه شهید رستگار، بروجردی، تحویل دوربرگردان گیشا و احداث 5 هزار پارکینگ از دیگر اولویت‌های این معاونت طی سال جاری است.