۰ نفر

نماینده شورایاران منطقه ۱۲ مطرح کرد

مشکلات هرندی به بیرون از منطقه نیز سرایت کرده است

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۱۷
کد خبر: 440366
مشکلات هرندی به بیرون از منطقه نیز سرایت کرده است

نماینده شورایاران منطقه ۱۲ مشکلات و چالش های این منطقه را در صحن شورای اسلامی شهر مطرح کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین، میکائیل سعید در جلسه علنی روز سه شنبه با اشاره به مشکلات و چالش های منطقه ۱۲ گفت: حضور مجلس در منطقه ۱۲ می توانست فرصتی برای این منطقه باشد اما در حال حاضر به تهدیدی برای منطقه تبدیل شده است. در خیابان ایران که ساخت سه طبقه بیشتر ممنوع بود، ساختمانی ۲۰ طبقه و شیشه‌ای ساخته شده است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات اهالی محل در مبارزه با ویروس کرونا اظهار داشت: در روزهای ابتدایی ۳۲۰۰ نیروی جوان داوطلب به پاکسازی منطقه همت گذاشتند که این عدد به ۱۰ هزار نفر در روزهای بعد رسیده است و پیشنهاد می کنم مکانی برای تقدیر از این جوانان پس از پایان کرونا در نظر گرفته شود. همچنین پایگاه های تولید ماسک نیز در منطقه ایجاد شده است.

این شورایار بافت فرسوده را از مهمترین مشکلات این منطقه عنوان و تصریح کرد: گفته می شود بافت فرسوده در منطقه ۱۲، ۳۰ درصد است که شهروندان منطقه ۱۲ معتقدند نیمی از پهنه منطقه فرسوده است. همچنین کارگاه های ناتوان در منطقه چهارراه گلوبندک و میدان قیام مشکلات ترافیکی برای منطقه ایجاد کرده است.

مشکل برق بازار تهران از دیگر مشکلاتی بود که میکائیل سعید به آن اشاره کرد و گفت: به دلیل فرسوده بودن سیستم برق بازار اکثر آتش سوزی ها در این منطقه صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: مشکلات ترافیکی منطقه مولوی باعث شده که روزانه در این محل فوتی ناشی از تصادف و ۱۰ تا ۲۰ زخمی داشته باشیم.

این شورایار آسیب های اجتماعی، ترافیک، آلودگی صوتی، کمبود پارکینگ را از دیگر مشکلات منطقه عنوان کرده و گفت: بازار لوازم خانگی و ماهی فروشان در منطقه جابجا شود.

میکائیل سعید در ادامه به مشکلات محله شوش و هرندی اشاره و تصریح کرد: مشکلات این منطقه از سطح محله نیز فراتر رفته و از مسئولان می خواهم کمکی به آسیب های اجتماعی این منطقه نکنند و اگر قرار است اتفاقی در این حوزه بیفتد، توسط خود مردم باشد چون کمک هایی که انجام می شود و ایجاد خانه های ترک اعتیاد، حضور معتادان را در منطقه افزایش داده و مردم را گرفتار کرده، مشکلات این منطقه به منطقه خیابان ایران نیز سرایت کرده است.

وی افزود: کمبود فضای سبز یکی دیگر از مشکلات این منطقه است.