۰ نفر

مدیرعامل متروی تهران در گفت وگو با اقتصادآنلاین:

آخرین وضعیت واریز 910میلیارد تومان درآمد فروش اوراق مشارکت به حساب شهرداری

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۵۰
کد خبر: 439617
آخرین وضعیت واریز 910میلیارد تومان درآمد فروش اوراق مشارکت به حساب شهرداری

مدیرعامل متروی تهران از انعقاد تفاهنامه‌ای میان شهرداری تهران و یک بانک خصوصی برای واریز 910میلیارد تومان درآمد حاصل از فروش اوراق مشارکت به حساب مترو خبر داد.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ علی امام در پاسخ به پرسشی مبنی بر آخرین وضعیت واریز 910میلیارد تومان درآمد فروش اوراق مشارکت به حساب مترو در گفت و گو با خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: هفته پیش به همراه معاون حمل و نقل و ترافیک، معاون مالی و مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران جلسه‌ای با مدیرعامل بانک خصوصی که اقدام به فروش اوراق کرده، داشتیم.

او ادامه داد: از آنجایی که در بسته محرک اقتصادی مصوب شورا، اجازه داده شد که به جای ضمانت ملکی می‌شود هولوگرام نیز به عنوان وثیقه گذاشته شود بنا شد طی توافقی جزییات آن مشخص و اجرایی شود.

مدیرعامل متروی تهران درباره واریز 50درصد سهم دولت از این اوراق نیز اظهار کرد: این بانک خصوصی برای واریز سهم دولت نیازمند تضمین بانک مرکزی است و بنا است طی جلسه‌ای این موضوع تعیین تکلیف شود.

امام همچنین در پاسخ به پرسشی درباره سرانجام ساخت داخلی واگن مترو گفت: در حال حاضر 35درصد ساخت واگن در داخل و 65درصد در خارج انجام می‌شود. بنا بود طبق توافقی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 50درصد ساخت یک واگن در داخل انجام شود که هنوز به نتیجه نرسیده است.

او همچنین در پاسخ به پرسشی درباره بحران تامین قطعه و تعمیر برخی قطارها تاکید کرد: بخش زیادی از قطعات تعمیر قطارهای یدکی در داخل تولید می‌شود اما برخی قطعات باید از خارج بیاید که شرکت بهره‌برداری در تلاش است تا بتوانند آن‌ها را تامین کند.