۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

واکنش مدیرعامل اتوبوسرانی به تبعیض در جذب کارگران شهرداری/ مجوز جذب برای کارمندان بوده است

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۵:۲۳
کد خبر: 438991
واکنش مدیرعامل اتوبوسرانی به تبعیض در جذب کارگران شهرداری/ مجوز جذب برای کارمندان بوده است

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی گفت: آیین‌نامه افزایش ۳۰ درصدی فوق العاده جذب کارکنان شهرداری که در هیأت وزیران تصویب شده مربوط به کارمندان بوده اما کلمه کارکنان را به کار برده شده است.

 به گزارش اقتصادآنلاین، چندی پیش جمعی از کارگران شرکت واحد در نامه‌ای به رحمانی فضلی وزیر کشور خواستار رفع تفاوت میزان حقوق و مزایای کارگران شهرداری با سایر دستگاه‌های اجرایی و بهبود معیشت آنان شدند. در این نامه آمده است: به دنبال پیگیری‌های مکرر وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای رفع تفاوت میزان حقوق و مزایای مستمر شهرداران و کارکنان شهرداری با سایر دستگاه‌های اجرایی و بهبود معیشت آنان، هیأت وزیران با افزایش ۳۰ درصدی فوق العاده جذب کارکنان شهرداری موافقت کرد و آن را در تاریخ ۱۳۹۸.۱۱.۲۷ به تصویب رساند.

بر اساس این ابلاغیه، فوق العاده جذب قانونی و مورد عمل کارکنان شهرداری اعم از رسمی، پیمانی و کارکنان موقت کارمندی در سطوح مختلف شغلی از تاریخ ۱۳۹۸.۱۲.۱ به میزان ۳۰ درصد افزایش و نسبت به صدور احکام کارگزینی با قراردادهای آنها اقدام شده اما به رغم پیگیری و مکاتبات عدیده با مدیران معاونت انسانی و شهرداری تهران، کارگران رسمی شهرداری از دریافت مزایای فوق بی بهره بوده‌اند و پاسخی مبنی بر رعایت برابری و مساوات اداری دریافت نکرده‌اند.

در این نامه تأکید شده یکی از وظایف دولت رفع تبعیض ناروا و امکانات عادلانه برای همه در تمامی زمینه‌های مادی و معنوی است.

علاوه بر این یادآوری شده اجرای این مصوبه با نقض رفتار بی طرفانه و منصفانه سبب شکاف طبقاتی روزافزون بین کارمندان و کارگران شهرداری خواهد شد و به منظور پیشگیری از وقوع این تبعیض، ترمیم حقوق کارگران شهرداری تهران به هر نحو مقتضی و همچنین بازنگری طرح طبقه بندی مشاغل که متأسفانه پس از ۱۴ سال مورد اقدام قرار نگرفته، در راستای رعایت عدالت و انصاف شغلی بین تمامی کارکنان شهرداری مورد انتظار است.

محمود ترفع، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی در واکنش به این نامه در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: این بخشنامه مربوط به کارمندان بوده است اما کلمه کارکنان را به کار برده‌اند، وقتی گفته می‌شود کارکنان این استنباط می‌شود که هم کارگران و هم کارمندان مشمول این مصوبه می‌شوند.

او ادامه داد: ما گفتیم چون کارکنان آمده پس مشمول نیروهای ما هم می‌شود به همین دلیل در حال انجام مذاکراتی با اداره کل منابع انسانی شهرداری تهران هستیم اما هنوز نتیجه‌ای نداده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی در حالی می‌گوید که این بخشنامه برای کارمندان بوده اما کلمه کارکنان به کار برده شده است که در آیین استخدامی کارکنان شهرداری تهران به طور کلی مستخدمین شهرداری از لحاظ استخدامی به چهار دسته تقسیم کرده است؛

‌الف - مستخدم ثابت که برای تصدی یکی از پستهای سازمانی شهرداری استخدام شده باشد.

ب - مستخدم رسمی که تابع قانون استخدام کشوری است.

پ - مستخدم موقت که به موجب قرارداد برای مدت معین و کار مشخص به استخدام شهرداری

درآید، مقررات استخدامی این قبیل مستخدمین و تغییرات‌بعدی آن بنا به پیشنهاد

شهرداری و تأیید سازمان امور اداری و استخدامی کشور به تصویب انجمن شهر خواهد رسید.

ت - کارگران شهرداری مشمول قانون کار می‌باشند، تشخیص مشاغل کارگری در شهرداری بنا

به پیشنهاد شهرداری و تأیید سازمان امور اداری و استخدامی‌کشور خواهد بود.

در آیین‌نامه‌ای  هم که به تصویب هیئت وزیران و امضای رحمانی فضلی وزیر کشور رسیده تاکید شده که؛ در راستای رفع تفاوت میزان حقوق و مزایای مستمر شهرداران و کارکنان شهرداری‌ با سایر دستگاه‌های اجرایی و بهبود معیشت آنان، افزایش 30درصدی فوق‌العاده جذب کارکنان شهرداری‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

مطابق با بررسی‌ها هنوز علت تعلل شهرداری تهران برای جذب کارگران مشخص نشده است.