۰ نفر

در گفت و گو با اقتصاد آنلاین مطرح شد:

شلوغی پارک‌ها در پی وقوع زلزله در تهران/ ضدعفونی نقاط تجمع مردم تا سه روز آینده

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۳:۳۵
کد خبر: 437572
شلوغی پارک‌ها در پی وقوع زلزله در تهران/ ضدعفونی نقاط تجمع مردم تا سه روز آینده

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: در بدبینانه‌ترین حالت، ممکن است تا 48ساعت آینده زلزله دیگری در راه باشد به همین دلیل ما به طور شبانه‌روزی در آماده باش خواهیم ماند.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ رضا کرمی محمدی، درباره آخرین وضعیت تهران پس از وقوع زلزله 5.1ریشتری بامداد 19اردیبهشت‌ماه به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: خیابان‌ها مانند زلزله سال 96 شلوغ نشده اما تجمع مردم در پارک‌ها زیاد بوده زیرا تعدادی از مراکز امن نیز در داخل بوستان‌ها است.

او با بیان اینکه سرویس‌های بهداشتی در بوستان‌ها فعال است با اشاره به ضرورت انجام پروتکل‌های مراقبتی در مقابل کرونا گفت: تقاضای ما از مردم این است که در این شرایط خودشان فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی را به دقت رعایت کنند.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت شهر تهران با بیان اینکه طی سه روز آینده تمام مراکز امن و بوستان‌ها طبق روال ضدعفونی می‌شوند، اضافه کرد:در بدبینانه‌ترین حالت، ممکن است تا 48ساعت آینده زلزله دیگری در راه باشد به همین دلیل ما به طور شبانه‌روزی در آماده باش خواهیم ماند.

کرمی با بیان اینکه اولین و مهم‌ترین اصل حفظ خونسردی است، تاکید کرد: شهروندان در هنگام وقوع زلزله سعی کنند از خانه خارج نشوند و در محلی که هستند، یک نقطه امن پیدا کنند و در همانجا تا بعد از زلزله مستقر شوند. همچنین از آسانسور استفاده نشود و نکات ایمنی را رعایت کنند.