۰ نفر

در نشست خبری مطرح شد؛

کاهش ۶۰درصدی حوادث جاده‌ای/ کسری شدید نیرو و بودجه در جمعیت هلال احمر/ محدودیت جدی برای ورود دارو

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۴۰
کد خبر: 436827
کاهش ۶۰درصدی حوادث جاده‌ای/ کسری شدید نیرو و بودجه در جمعیت هلال احمر/ محدودیت جدی برای ورود دارو

رییس جمعیت هلال احمر گفت:حوادث ترافیکی و جاده‌ای در کشور ۶۰درصد کاهش پیدا کرده است.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی ؛ کریم همتی،رییس جمعیت هلال احمر در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد با بیان اینکه موارد حاشیه ای که پیش آمده بود هیچ ربطی یه جمعیت هلال احمر ندارد،گفت؛کسی که نمی‌تواند حاشیه را از خود دور کند خداحافظی کند،اختیارات ده درصدی رییس جمعیت هلال احمر رو از ۱۰درصد به ۵درصد رساندم.

او با اشاره به حضور  ۳۴۰۰ امدادگر در استان های پرخطر اضافه کرد:۲۱میلیون ایرانی توسط جمعیت هلال احمر غربالگری شدند و همچنین ۷.۵میلیون خودرو مورد غربالگری قرار دادیم و حدود ۱۴هزار بیمار شناسایی و به مراکز درمانی معرفی شدند.

همتی با بیا اینکه ۳۰۰میلیارد تومان کمک‌های مردمی دریافت کردیم و عینا به دست مردم خواهیم رساند،تاکید کرد: همچنین ۱۱۲محموله بین المللی دریافت کردیم و کمک‌های غیرنقدی را در اختیار ستاد ملی مقابله با کرونا قرار دادیم که به صورت عادلانه به مردم بدهند.

رییس جمعیت هلال احمر با اشاره به کسری شدید نیرو و بودجه در جمعیت هلال احمر گفت: باید انبارها به روز شود و در این ارتباط به هزار میلیارد تومان پول نیاز داریم.ما هیچ درآمدی نداشتیم و در حقوق کارکنانمان هم مشکل داریم.

او با بیان اینکه اولویت تامین مایتحتاج و نیرو است،تاکید کرد:بیش از هزار نفر نیرو در ۵۹۳ پایگاهمان داریم اما به ۴هزار و ۱۰۰نفر دیگر نیاز داریم.

همتی با اشاره به اینکه یکی از ایرادات ما آماده نشدن لحظه ای برای بحران است و باید تقویت شود،به ارسال بسته های پولی برای نیازمندان اشاره کرد و گفت: ۲۵۰هزار بسته ۳۰۰هزار تومانی را در ۶استان به دست مردم رساندیم و بنا داریم به ۲۵استان دیگر نیز ارسال کنیم.

او تاکید کرد: البته این نکته وجود دارد که اگر کل حاکمیت و خیرین هم کمک کنند بازهم ۵۰درصد نیازمندان در این شرایط باقی می‌مانند.

رییس جمعیت هلال احمر با اشاره به کاهش۶۰درصدی حوادث ترافیکی و جاده‌ای،گفت: به ۵۱هزار نفر در ۴۶ روز امداد رسانی کردیم و در عین حال امداد رسانی کوهستانی ۴۰درصد افزایش داشته است.

همتی با اشاره به برگزاری مراسم حج گفت: افراد زیر ۶۰سال می‌توانند به حج مشرف شوند،اگر بحث حج منتفی نشود ما اقداماتمان را برای واکسیناسیون و آماده‌سازی این افراد آغاز خواهیم کرد.

او با بیان اینکه بخشی از پول‌های ما در خارج از کشور مسدود شده است،اظهار کرد: صرفا بخشی از پولهای ما به کمک سوییس آزاد و وارد کشور شد.

همتی اضافه کرد: در زمینه انتقال وجه مشکل داریم و این ظلمی است که حاکمان آمریکا به ما می‌کنند.علی الرغم همه حسن نیتی که سوییس داشته اما راه برای ورود دارو باز نشده است.