۰ نفر

شهردار منطقه 17 در گفت وگو با اقتصادآنلاین:

آخرین وضعیت ایجاد دسترسی‌های ایستگاه راه‌آهن تهران_تبریز

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۴۱
کد خبر: 436628
آخرین وضعیت ایجاد دسترسی‌های ایستگاه راه‌آهن تهران_تبریز

شهردار منطقه 17 گفت: برای تملک املاک اطراف طرح نیلوفری با محدودیت مالی روبرو هستیم.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ محمود کلهری شهردار منطقه17 درباره آخرین وضعیت طرح نیلوفری و ساماندهی محل گذر راه‌آهن تهران_ تبریز به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: در طرح نیلوفری دو موضوع داریم؛ یکی این که بستر را برای این کار آماده کنیم؛ یعنی هم باید توافق با راه آهن تنظیم شود و هم معارضینی وجود دارد که مالکیت شخصی ملک‌های اطراف پروژه را دارند و باید تملک کنیم.

او ادامه داد: بخش اول یعنی توافق با راه آهن تقریبا نهایی شده و اگر امضاء شود تمام است. در بخش دوم آقای حناچی دستور دادند از ظرفیت کارگذاری برای تملک 54 پلاک استفاده شود تا بستر برای اجرای پروژه آماده شود. از سوی دیگر سازمان نوسازی مطالعاتش را برای اجرای پروژه انجام داده و طرح برتر انتخاب شده و آمادگی دارند که چند سکانسی که مدنظرشان است اجرا شود.

شهردار منطقه 17 با اشاره به جلسه‌ای که دیروز با سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران داشته است، تاکید کرد: به لحاظ قانون در دستورالعمل منابع غیر نقد محدودیتی وجود داردکه طی آن تملک به وسیله کارگزار نباید انجام شود.  این موضوع مقداری محدودیت ایجاد کرده که در حال پیدا کردن  سازوکاری برای حل آن هستیم.

 کلهری در پایان گفت: قرار شد کمیسیون مربوطه با اصلاحاتی بحث مدنظر توافق را شروع کند. خودمان برای به سرانجام رسیدن طرح عجله داریم و امیدواریم در سال 1399 اتفاق خوبی دراین‌باره بیفتد.