۰ نفر

در صحن شورا مطرح شد:

انتقاد به منتفی شدن تامین پارکینک پلاسکوی جدید از سوی شورای عالی معماری و شهرسازی/ ۳تذکر درباره تخلفات منطقه۲۲ تهران

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۰۱
کد خبر: 436261
انتقاد به منتفی شدن تامین پارکینک پلاسکوی جدید از سوی شورای عالی معماری و شهرسازی/ ۳تذکر درباره تخلفات منطقه۲۲ تهران

رییس کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران به بی پارکینگ بودن ساختمان جدید پلاسکو انتقاد کرد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی ؛ زهرا صدراعظم در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به گرامیداشت مقام معلم و روز کارگر گفت: از وزیر محترم راه و شهرسازی گله مندم و مراتب اعتراض خود را به مصوبه اخیر شورای عالی شهرسازی و معماری اعلام می کنم.

او ادامه داد:مطابق بند ٦ طرح تفصیلی مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری "تامین پارکینگ" در پروانه های ساختمانی هر یک از کاربری ها، برای همه ساختمان ها و در همه پهنه ها الزامیست.

نوری گفت: همچنین مطابق تبصره ١٠ طرح تفصیلی "کلیه ادارات،ارگان‌ها،نهادها ،موسسات ،شرکت های دولتی و غیر دولتی و بیمارستان ها، ارگان ها،نهادها و فروشگاه‌های بزرگ با عملکردهای گوناگون که مراجعین زیادی دارند در زمان احداث و یا تجدید بنا و یا ساماندهی فضاهای خود ملزم به تامین پارکینگ هستند.

 این عضو شورای شهر تهران با اشاره به ساخت شتابان ساختمان پلاسکو بدون اخذ پروانه ساختمانی و اتمام اسکلت ساختمان،گفت: مطلع شدیم که شورای عالی معماری و شهرسازی برای مالکین ساختمان پلاسکو استثنا قائل شده و تامین پارکینگ کافی برای این ملک منتفی کرده است؛ در حالی  که ساختمان پلاسکو به 709 پارکینگ نیاز دارد.

او ادامه داد: این تعداد پارکینگ صرفا با بازسازی پارکینگ پروانه ،آن هم با ٣٠٠ واحد پارکینگ قطعا کفاف مراجعین و کسبه را نخواهد داد، با وجود اینکه در مجاورت پاساژ پلاسکو قطعه زمین‌های متعلق به مالک (بنیاد مستضعفان)وجود دارد.

رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست وکمیته ایمنی ومدیریت بحران شورای شهر تهران  گفت: این قطعه زمین ها متعلق به بنیاد است و می تواند با ساخت آنها پارکینگ مورد نیاز را تامین کند.

این عضو شورا اضافه کرد: سوال و اعتراض من به وزیر محترم این است که اگر مردم عادی هم می خواستند چنین مجتمعی بسازند شورای عالی شهرسازی و معماری و مصوب می کرد که بدون تامین پارکینگ چنین ساختمانی ساخته شود!؟

زهرا صدراعظم نوری در پایان گفت: انتظار ما از وزیر راه و شهرسازی به عنوان رییس شورای عالی شهرسازی و معماری این است که نسبت به رعایت ضوابط و مقررات تاکید بیشتری اعمال  و این گونه استثنا قائل نشوند.

در ادامه آرش حسینی میلانی، رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری ضمن انتقاد از حصارکشی‌های انجام شده از فضاهای سبز در منطقه 22 گفت: لازم است از هر گونه اقدامات غیرمجاز جلوگیری و رسیدگی مستمر و حفظ فضاهای سبز به طور جدی پیگیری شود.

او ادامه داد: پهنه فضای سبز و جنگلی موجود در منطقه 22 حد فاصل بزرگراه شهید خرازی و بلوار اردبیلی است. این پهنه دارای فضای جنگلکاری شده به وسعت 260 هزار متر مربع و حدود 16 هزار اصله درخت از سال 75 است. 

میلانی با بیان اینکه براساس توافق صورت گرفته مالک صرفا مجاز به تعیین حدود با پروفایل‌های فلزی بوده است، تاکید کرد: در بازدیدها و بررسی‌های نظارتی مشخص شد بخش‌هایی از جنوب پلاک حصارکشی شده است و متاسفانه این موضوع ضمن مغایرت با مقررات، زمینه ساخت و ساز و از بین رفتن درختان شده و فعالیت‌های غیرمجاز را در پی خواهد داشت. 

همچنین زهرا نژاد بهرام،عضو هیئت رییسه شورای شهر تهران نیز درباره تخلفات گسترده در منطقه ۲۲ تهران گفت:شهرک مروارید نمونه بارز ؛ مدیریت غیر کارشناسانه که حداقل ترین امکانات خدماتی در طراحی شهرک در نظر گرفته نشده است.ساختمان های ساخته شده پروانه ساخت ندارد.

امانی دیگر عضو شورا نیز گفت:طی بازدید میدانی که درباره اقدامات مقابله با بیماری کرونا از مجموعه بوستان چیتگر و دریاچه شهدای خلیج فارس واقع در شهرداری منطقه ۲۲ شهر تهران به عمل آمد، با صحنه هایی ناراحت کننده و تاسف بار مواجه شدم.

او ادامه داد:مواجهه با انباشت زباله ها و استشمام بوی متعفن در ضلع غربی دریاچه، منظره ای نا مناسب و شرم آورخلق کرده بود.محوطه ای خالی بین بوستان چیتگر و  دریاچه شهدای خلیج فارس بدون مدیریت باقی مانده است و تنها با دیواره ای از فنس و توری حد فاصل این دو مجموعه گردشگری تفکیک شده است.

امانی تاکید کرد:بارها اعضای شورا و مدیران شهری بر موضوع اجرای مدیریت یکپارچه شهری تاکید داشته اند. ولی متاسفانه این موضوعِ حائز اهمیت در مجموعه شهرداری تهران که مدعی اجرای مدیریت یکپارچه شهری می باشد، به هیچ وجه رعایت نشده و نشانه ای از این ادعا در بدنه شهرداری دیده نمی شود.