۰ نفر

نماینده مردم کرمانشاه در شورای عالی استان‌ها خبر داد؛

تعیین سرنوشت انتخابات هیات رئیسه شورای عالی استان‌ها در جلسه آتی هیات حل اختلاف

۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۵:۴۱
کد خبر: 434816
تعیین سرنوشت انتخابات هیات رئیسه شورای عالی استان‌ها در جلسه آتی هیات حل اختلاف

نماینده مردم کرمانشاه در شورای عالی استان ها از تعیین تکلیف سرنوشت نتایج انتخابات اخیر هیات رئیسه این شورا در جلسه آتی هیات حل اختلاف خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، سید پیمان موسوی در نشست تخصصی با موضوع ارزیابی عملکرد شوراها که امروز به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، بااشاره به نهم اردیبهشت روز شوراها و فرمان تاریخی امام راحل برای تشکیل شوراها، افزود: نهایتا در سال 1375 قانون شوراها به تصویب مجلس رسید و نهم اردیبهشت 1378 اولین دوره شوراها شروع به کار کرد و به این ترتیب سرنوشت مردم به خود مردم واگذار شد.

وی افزود: شوراها ظرف تمام این سال ها در جایگاه واقعی خود قرار نگرفتند و به جای واگذاری اختیارات به آنها در جهت اداره بهتر امور متاسفانه مدام از اختیارات آنها کاسته شد. در حقیقت از زمانی که شوراها شروع به کار کردند ارتباط مناسب با سازمان ها ایجاد نشد این درحالیست که افرادی که به شوراها راه پیدا می کنند از حمایت جمعی و پتانسیل های خوبی برای کمک به اداره امور برخوردار هستند. لذا باید به این منتخبین مردمی اعتماد شود و اختیارات و وظایف بیشتری به آنها محول شود.

وی عدم تحقق رفتار شورایی را یکی از ضعف های جامعه شورایی خواند و افزود: بعضا در هیات حل اختلاف شاهد هستیم که بیشترین اختلافات امروز در شوراها به دلیل عدم تحقق رفتار شورایی ایجاد می شود. در حقیقت در جامعه شورایی و چهارچوب ایجاد شده جایی برای تک روی وجود ندارد. موضوعی که به خوبی مورد توجه قرار نمی گیرد و بهره گیری از خرد جمعی در راس کارها قرار داده نشده که این یک آفت برای جامعه شورایی محسوب می شود.

موسوی تاکید کرد: بعضا عدم اتحاد میان شورا و شهرداری در شرایطی که شوراها تنها به شهرداری خلاصه شدند باعث می شود مشکلات بسیاری فراهم شود. در این میان آموزش شوراهای شهر و روستا از جایگاه بسیار مهمی برخوردار خواهد شد. لذا باید آموزش ها به طور جد در دستور کار قرار گیرد.

وی تاکید کرد: علاوه بر آموزش شوراها باید آموزش فرهنگی و اجتماعی مردم نیز انجام شود تا مردم خواسته های خود از شوراها را بر اساس وظایف و اختیارات شوراها تنظیم کنند بعضا دیده می شود مطالبات مردمی خارج از اختیارات و وظایف شوراهاست.

سید پیمان موسوی در پاسخ به پرسشی ا در خصوص سرنوشت انتخابات هیات رئیسه شورای عالی استان ها که با اعتراض احمدی نماینده قم در این شورا و وزارت کشور مواجه شده بود گفت: انتخابات هیات رئیسه سومین سال شورای عالی استان ها برگزار و نتیجه آن به وزارت کشور اعلام شد. در پی این اعلام حواشی به وجود آمد که وزارت کشور به حضور و عدم حضور برخی اعضا در این انتخابات معترض بود. این اعلام نظر وزارت کشور با اعتراض برخی اعضای شورا مواجه شد. لذا موضوع به هیات حل اختلاف ارجاع داده شد و ظرف روزهای آتی جلسه این هیات برگزار خواهد شد تا بر اساس مستندات ارسالی در این جلسه تصمیم گیری لازم انجام شود.