۰ نفر

در نتیجه پیگیری‌های اقتصادآنلاین مشخص شد؛ کم کاری پیمانکاران در ارائه آمار مبتلایان به کرونا

۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۱۹
کد خبر: 433463
در نتیجه پیگیری‌های اقتصادآنلاین مشخص شد؛ کم کاری پیمانکاران در ارائه آمار مبتلایان به کرونا

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در خصوص وضعیت شیوع بیماری کرونا با توجه به بازگشایی اصناف و پاساژها گفت: با توجه به کاهش فاصله‌گذاری اجتماعی در هفته‌های آینده احتمالا شیوع بیماری در تهران بیشتر می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، «رضا کرمی محمدی» رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در خصوص پیشنهادات مطرح شده برای اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی در ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت گفت: راه‌حل‌های کارشناسی با توجه به اطلاعاتی که طی دو هفته اخیر از وضعیت ناوگان حمل ونقل عمومی پایتخت از جمله مترو، اتوبوس و تاکسی به دست آمد، مطرح و مقرر شد؛ معاونت حمل ونقل ترافیک بر روی این پیشنهادات بررسی‌های تخصصی را انجام دهند و اگر لازم است از آنها استفاده کند.  

کرمی محمدی ادامه داد: براساس توضیحات این کارشناس خط یک مترو شلوغ‌ترین خط است و ازدحام جمعیت بالایی دارد که در صورت افزایش بیشتر جمعیت مشکل آفرین است، از همین رو پیشنهاد شد برخی از ایستگاه‌ها از جمله ایستگاه‌های تقاطعی حذف شود. معاونت حمل ونقل شهرداری باید بررسی‌های کارشناسی را انجام دهد و درخصوص اجرائی یا عدم اجرائی شدن آن توضیح دهند.

جانشین شهردار تهران در ستاد مقابله با کرونا تصریح کرد: پیشنهادات مطرح شده تقریبا با پروتکل پیشنهادی کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران همپوشانی دارد، اما باید در معاونت‌های تخصصی بر روی آن کار شود.

او در خصوص وضعیت شیوع بیماری در تهران با توجه به بازگشایی اصناف و پاساژها گفت: با توجه به کاهش فاصله‌گذاری اجتماعی در هفته‌های آینده احتمالا شیوع بیماری بیشتر می‌شود.

کرمی محمدی در پاسخ به سوالی در خصوص شست‌وشوی اموات کرونایی با آب گفت: تا جایی که در جلسات  ستاد مقابله با کرونا مطرح شد و در آن حضور داشتم، پزشکان ستاد از جمله دکتر زالی مساله شست‌وشو با آب را تایید کردند، اما پیشنهاد دادیم که به لحاظ محیط زیستی و تاثیر بر آب‌های زیرزمینی کنترل‌هایی انجام شود تا اگر مشکلی بود آن را اصلاح کنیم.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در خصوص سکونی که در اقدامات شهرداری تهران در راستای پیشگیری از کرونا در طی روزهای اخیر به چشم می‌خورد، گفت: ما اقدامات سابق را ادامه می‌دهیم، اما وقتی همه جا باز می‌شود، دیگر قابل کنترل نیست و اشکالات جدیدی پیش می‌آید که باید پیش بینی‌های درازمدت راجع به آن صورت گیرد. خیلی نمی‌شود این اقدامات را ستادی انجام داد و باید دولت و شهرداری درباره برنامه‌های درازمدت روال‌های طبیعی و معمولی چاره‌ای بیندیشند و کار را بر این مبنا پیش ببریم. وقتی می‌گویند تا دو سال آینده با مساله کرونا درگیر هستیم، دیگر نمی‌شود در یک ستاد موقت چه در سطح ملی، چه در سطح شهری و استانی اقدامات را پیش برد، بلکه باید در دل برنامه‌های دولت، استان و شهرها و در تمام سطوح وزارتخانه‌ها و ادارت کار انجام شود و ادامه شرایط در وضعیت ستادی می‌تواند، ضرررسان باشد و باید در برنامه‌های اصلی اداره کشور قرار گیرد.

کرمی محمدی در خصوص بازگشایی اماکنی که شهرداری در اسفندماه اقدام به تعطیلی آنها کرد، گفت: پیشنهادات خود را مطرح می‌کنیم، اما شهرداری مستقل از ستادملی مبارزه با کرونا نمی‌تواند تصمیم بگیرد و هر اقدامی را که مطرح کنند، انجام می‌دهیم.

او در پاسخ به این سوال که با توجه به تناقص‌هایی که بین آمار مبتلایان به کرونا در شهرداری وجود داشت، آیا به انسجام آماری و اطلاعات دقیق رسیده‌اید؟ گفت: در بین کارکنان شهرداری در حدود ۱۵۰ نفر مبتلا به کرونا داشتیم که تعدادی بهبود یافته‌اند، اما تعداد ابتلا در بین پیمانکارانی که با شهرداری کار می‌کنند، احتمالا بیشتر است.

کرمی محمدی تصریح کرد: متاسفانه پیمانکارانی که باید آمار بدهند، تاکنون خیلی آمار دقیقی نداده‌اند. پیمانکاران ملزم به ارائه اطلاعات هستند، اما از آنجایی که با گروه‌های متعددی از پیمانکاران کار می‌کنیم مکانیزمی درباره چگونگی ارائه آمار نداریم.

او درخصوص فرایند غربالگری در شهرداری تهران گفت: غربالگری در حال انجام است و هنوز شرکت شهر سالم که مسئول غربالگری است، گزارش نهایی را نداده است.