۰ نفر

در نشست خبری مجازی مطرح شد؛

سرانجام ادغام معاونت‌های شهرداری تهران/ اوضاع مالی شهرداری تهران خوب نیست

۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۳۳
کد خبر: 433199
سرانجام ادغام معاونت‌های شهرداری تهران/ اوضاع مالی شهرداری تهران خوب نیست

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: اوضاع مالی شهرداری تهران خوب نیست و بنا است این موضوع در جلسه‌ای با رییس جمهوری مطرح شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران امروز در نشست خبری که ظهر امروز برگزار شد با اشاره به اعتراض هیئت تطبیق به برخی تبصره‌های بودجه 99 شهرداری تهران گفت: طی جلسه‌ای که تعدادی از اعضای شورای شهر تهران با اعضای هیئت تطبیق داشتند این اختلافات رفع و عملا همه اجزای بودجه به تصویب رسیده و اختلافات حل شده است.  

او همچنین با اشاره به کاهش درآمدهای شهرداری تهران همزمان با شیوع کرونا تاکید کرد: حدود 40 تا 50 درصد درآمدهای شهرداری طی این دوره از شهرسازی است که طی دوماه اخیر به شدت کاهش پیدا کرده است همچنین درآمدهای حاصل از مالیات برارزش افزوده و پسماند و دیگر درآمدها نیز کم شده، این درحالی است که هزینه‌ها همچنان پابرجاست و در برخی موارد نیز افزایش هزینه داشته‌ایم. 

سخنگوی شورای شهر تهران تاکید کرد: در همین راستا بنا است جلسه ای با حضور رییس جمهوری و رییس شورای عالی استان‌ها به همراه نمایندگان شورای شهرها در شورای عالی استان‌ها و وزیر کشور برگزار شود ودرباره وضعیت شهرها که بحران درآمد مواجه شده‌اند چاره‌اندیشی شود. 

اعطا با بیان اینکه با وجود چالش های فراوان مالی که در زیر مجموعه شهرداری وجود دارد اما نسبت به تعدیل نیرو تصمیمی اتخاذ نشده است، اضافه کرد: این تصمیم در حالی گرفته شده که امکان قانونی برای کاهش نیروها نیز وجود داشته است. به همین منظور درخواست جدی شورا و مدیریت شهری این است که بخشی از این تسهیلات ٧۵ هزار میلیارد تومانی در این شرایط به شهرداری تهران اختصاص پیدا کند.

او همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر حضور دستفروشان در مترو گفت: مصوبه ساماندهی صنایع و مشاغل سیار را شهرداری با جدیت دنبال نکرد این درحالی است که ما دستفروشان را به رسمیت شناختیم و خواستار شناسنامه دار شدن آن‌ها و تعیین زمان و مکان برای فعالیتشان شدیم. 

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه حضور دستفروشان در مترو باعث به خطر افتادن ایمنی می‌شود، گفت:معتقدیم شهرداری باید اجرای مصوبه ساماندهی مشاغل سیار و بی کانون را جدی تر بگیرد تا فعالیت دستفروشان مکان و زمان مشخصی داشته باشد و در این صورت بدون ضابطه و قاعده در ایستگاه و قطارها فعالیت نکنند. 

اعطا همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اختلاف نظر اعضای شورای شهر تهران با وزارت بهداشت بر سر آمار مبتلایان به کرونا گفت: ما در شورا درخواست داشتیم آمار به تفکیک ارائه شود  و این موضوع درخواست زیادی نیست. مرجع اعلام آمار ستاد ملی کرونا است اما این مطالبه به حق نمایندگان مردم درخواست و مطالبه کنند که آمار به تفکیک اعلام شود. 

او ادامه داد: ما حتی معتقدیم باید یک قدم جلو رفت و به تفکیک منطقه اعلام کرد و نه حتی به تفکیک شهر. به نظر ما برخورد مسئولانه‌ای است که آمار را اینگونه ارائه دهند.

سخنگوی شورای شهر تهران همچنین درباره سرانجام لایحه اصلاح ساختار نیز گفت: این لایحه به شورای شهر آمده و  در حال بررسی در کمیسیون‌های تخصصی است. 

او اضافه کرد: شهرداری پیشنهاد داده که معاونت منابع انسانی و برنامه ریزی در هم ادغام شده و معاونت امور مناطق حذف شود. اما در شورا سناریوهای دیگری مطرح است برای مثال شاید معاونت مالی و اقتصاد شهری را جدا کردهو حوزه سرمایه‌گذاری تا سطح معاونت ارتقا پیدا کند. 

اعطا گفت که؛ لایحه اصلاح ساختار دراواخر همین ما به صحن خواهد آمد.