۰ نفر

آغاز فعالیت کارگاه‌های ساختمانی

۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۶:۴۸
کد خبر: 432932
آغاز فعالیت کارگاه‌های ساختمانی

مدیرکل معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: با توجه به تصمیمات ستاد ملی کرونا فعالیت کارگاه‌های ساختمانی از 21 فروردین آغاز شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مهدی صالی مدیرکل معماری و شهرسازی شهرداری تهران در گفت‌وگوی تلویزیونی با شبکه خبر گفت: ضمن آرزوی سلامت برای همه هموطنان باید بگویم که در شهرداری تهران از 24 اسفند تا 21 فروردین ماه کارگاه های ساختمانی تعطیل بودند

وی ادامه داد: البته برخی گزارش ها از تخلفات وجود داشت اما تلاش کردیم تا از فعالیت کارگاه‌ها ممانعت شود که این موضوع به طور دقیق مورد نظارت و بررسی قرار گرفت.

صالحی گفت: از روز 21 فروردین ماه ممنوعیت فعالیت کارگاه‌ها لغو شده و مجدد فعالیت آنها آغاز شد و با تجه به اینکه کارگاه‌ها پراکندگی زیادی دارند و در محلات حضورشان زیاد است برای ما حفظ سلامت ساکنین محلات اولویت پیدا کرد.

مدیرکل شهرسازی شهرداری تهران افزود: دستورالعملی صادر شده و به مناطق ابلاغ شد که چند اقدام در آن نهفته است که کمک به کنترل شیوع بیماری کرونا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: دستورالعمل اینگونه است که یک مجموعه از اقداماتی که باید در کارگاه‌ها رعایت شود را سعی کردیم از روی دستورالعمل های وزارت بهداشت و سایر دستگاه های متولی تدوین کنیم.

صالحی ادامه داد: این دستورالعمل در یک بنر چاپ شده و در مقابل دیدگان همه کارگران قرار میگیرد و در همه کارگاه‌ها نصب خواهد شد تا کارگری اصول اولیه را فراموش نکند.

مدیرکل معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: در این دستورالعمل تأکید شده بر روی سلامت سرویس بهداشتی داخل کارگاه‌ها و شست و شوی مکرر دست‌ها و تعیین جبهه های کاری مختلف برای کاهش مراوده کارگران.

وی افزود: در قالب یک چک لیست باید اصول اعلام شده در دستور العمل ها تکمیل شود و تا 15 اردیبهشت به مناطق شهرداری تحویل دهند.

صالحی گفت: ما در شهر تهران حدود 18 هزار کارگاه ساختمانی داریم که مالک موظف به رعایت اصول اعلام شده است و ناظر ما همان مهندسان ناظر خواهند بود.