۰ نفر

صدراعظم نوری:

لزوم ارائه آمار فوت‌شدگان کرونایی در تهران به صورت تفکیک شده / تکلیف پرونده‌های بررسی نشده ماده ۷مشخص شود

۳۱ فروردین ۱۳۹۹، ۱۰:۰۰
کد خبر: 432517
لزوم ارائه آمار فوت‌شدگان کرونایی در تهران به صورت تفکیک شده / تکلیف پرونده‌های بررسی نشده ماده ۷مشخص شود

عضو شورای شهر تهران از وزارت بهداشت خواست برای جلوگیری از تردد غیر ضروری شهروندان آمار فوت شدگان کرونایی در تهران را به صورت تفکیک شده ارائه کند.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی ؛ زهرا صدر اعظم نوری در تذکری پیش از دستور در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: دو موضوع را مطرح می کنم؛یکی اینکه به نظر می‌رسد بیش از یک سوم فوت شدگان کرونایی در شهر تهران هستند.

او ادامه داد: وقتی جمعیت ثابت تهران ٨ میلیون و هفتصد هزار نفر  است طبیعیه که تعداد فوت شدگان تهران بیشتر باشد بنابراین  از وزارت بهداشت تقاضا داریم حداقل آمار شهر تهران را روزانه به صورت شفاف و تفکیک شده اعلام کند.

نوری تاکید کرد: این اعلام موجب بازدارندگی حضور مردم در فضاهای عمومی خواهد بود زیرا تعدادی از شهروندان که کار ضروری ندارند و از سر بی توجهی وارد محیط های اجتماعی می شوند با دانستن آمار تفکیک شده فوتی‌های تهران، در خانه می مانند.

رییس کمیسیون سلامت،محیط زیست شورای شهر تهران اضافه کرد: موضوع دیگر این که از آقای هاشمی می خواهیم تا تصمیم‌گیری کند ‌درباره ١٤٩ پرونده کمیسیون ماده هفت است که در صف بررسی مانده‌اند.

نوری گفت: این آمار شامل  ٦٧ پرونده در انتظار صحن علنی،٢٢ پرونده در انتظار بازدید و٦٠ پرونده در کمیسیون شهرسازی است که انتظار دارم ساز و کار مشخص جهت رسیدگی اتخاذ شود.