۰ نفر

الویری مطرح کرد؛

تذکر درباره تدوین نشدن لایحه ایجاد دیوان محاسبات شهری

۳۱ فروردین ۱۳۹۹، ۹:۲۹
کد خبر: 432509
تذکر درباره تدوین نشدن لایحه ایجاد دیوان محاسبات شهری

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نسبت به عدم تدوین لایحه دیوان محاسابات شهری و بررسی عملکرد مالی مناطق، سازمان ها و شرکت ها به شهرداری تهران تذکر داد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی ؛ مرتضی الویری در جریان دویست و نهمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری درخصوص برنامه پنج ساله سوم و تکالیفی که برعهده شهرداری تهران است گفت: برخی از موارد به دلیل شرایط کرونایی قابل تحقق نیست، اما مواردی وجود دارد که ربطی به شرایط بیرونی ندارد و قابل انجام است و انتظار می رود شهرداری آنها را انجام دهد.

او با بیان اینکه تعداد این موارد قابل تحقق زیاد است گفت: در ماده 14 برنامه سوم شهرداری تهران مکلف است در راستای کنترل و نظارت مستمر مالی-معاملاتی و انطباق عملکرد شهرداری با مصوبات شورا اقداماتی را انجام دهد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: بر این اساس شهرداری تهران باید بررسی عملکرد مالی مناطق، سازمان ها و شرکت ها و ارائه گزارش به شوراها در بازه های شش ماه و همچنین تدوین لایحه تشکیل دیوان محاسبات شهری و ارسال به شورای عالی استان ها جهت تصویب را انجام دهد.

الویری گفت: در این دو مورد اتظار می رود شهرداری بدون هیچ پیش شریط این کار را شروع کند  چرا که تشکیل دیوان محاسابت شهری  طرقی جدی در ساختار مالی شهرداری شکل خواهد گرفت.