۰ نفر

تعلل ستاد مقابله با کرونا برای جلوگیری از شیوع ویروس در مترو تهران

۲۹ فروردین ۱۳۹۹، ۱۸:۳۹
کد خبر: 432102
تعلل ستاد مقابله با کرونا برای جلوگیری از شیوع ویروس در مترو تهران

عضو شورای شهر تهران با اشاره به سهم ۲۶.درصدی حمل و نقل عمومی در انتشار ویروس کووید 19گفت: ستاد مقابله با کرونا در پیشگیری از شیوع کرونا در مترو تعلل کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، شهربانو امانی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره ارسال پروتکل مقابله با ویروس کرونا در حمل و نقل عمومی توسط شورای شهر به ستاد مقابله با کرونا اظهار داشت: حمل و نقل عمومی سهم 26.5 درصدی در انتشار ویروس کرونا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دارد و به نوعی رتبه اول انتقال این ویروس محسوب می‌شود.

وی افزود: قبل از نوروز و با شیوع ویروس کرونا  شورای شهر تلاش کرد که مترو تعطیل شود ولی این موضوع محقق نشد. البته مردم تهران سفرهای درون شهری از طریق مترو را کاهش دادند و آمار استفاده از مترو به یک سوم زمان‌های عادی رسید.

امانی بیان داشت: هر چند مدیریت مقابله با کرونا بسیار حائز اهمیت است ولی باید توجه داشت که استان تهران نسبت به سایر استان‌ها و شهرها شرایط ویژه‌ای داشته و اطلاع‌رسانی در آن باید به صورت جامع انجام گیرد. آمار مبتلایان و متوفیان ناشی از کرونا باید اعلام شود تا بتوان تصمیمات به‌هنگام گرفت.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اظهار داشت: در حال حاضر وضعیتی پیش آمده که مشخص نیست که آیا پیک کرونا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در تهران رد کرده‌ایم یا باید منتظر آن باشیم و آیا آمار روند کاهشی مبتلایان ناشی از مراقبت‌های مردم است و یا دلیل دیگری به همراه داشته که همه این سوالات در صورتی که پاسخ داده شود نتایج موثری در تصمیم‌گیری‌ها به همراه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: اوایل شیوع کرونا 62 درصد مردم تهران این بیماری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جدی نگرفته بودند و نظرشان این بود که مبتلا به این بیماری نمی‌شوند ولی در حال حاضر این آمار تغییر کرده و شهروندان حساسیت زیادی نسبت به این مسأله دارند.

امانی با اشاره به این که 70 درصد بازار اشتغال کشور در حوزه خدمات است، گفت: به دلیل موضوع کرونا بسیاری از مشاغل دچار آسیب‌ جدی شده و در مورد سبد خانوار شهروندان نگرانی‌های زیادی داریم؛ چراکه تعداد کسانی که تغذیه آنها دچار مشکل شده اندک نیست، از طرفی تهران با حاشیه‌نشینی گسترده همراه است و باید تمهیدات لازم به صورت دقیق انجام گیرد.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اظهار داشت: در صورتی که آمارها دقیق برای تهران در مورد مبتلایان اعلام شود، تصمیم‌گیری‌ها با دقت بیشتری انجام خواهد گرفت.

وی اعلام کرد: بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته آمار مسافران مترو از فردا در کل127 ایستگاه به بیش از 400 هزار نفر خواهد رسید و لازم است که ستاد کرونا الزامی شدن استفاده از ماسک و دستکش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ابلاغ کند.

این عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده حتی افراد سالم و کسانی که ناقل این بیماری نیستند باید از ماسک استفاده کنند و حالا جای سؤال است که چرا پیشنهاد شورای شهر مبنی بر الزامی شدن استفاده از ماسک در مترو توسط این ستاد رد شده است.

امانی با بیان این که به نظرم ستاد مقابله با کرونا در این زمینه تعلل کرده است، گفت: به دلیل این که 26.5 درصد انتقال ویروس کرونا از طریق حمل و نقل عمومی انجام می‌گیرد، باید از انجام تصمیم‌های ضد و نقیض پرهیز کرده و ستاد کرونا اقدامی جدی جهت مقابله با این ویروس در مترو انجام دهد.