۰ نفر

اصلاح آیین نامه‌های داخلی شوراهای اسلامی جهت برگزاری جلسات غیرحضوری

۲۷ فروردین ۱۳۹۹، ۱۱:۱۳
کد خبر: 431537
اصلاح آیین نامه‌های داخلی شوراهای اسلامی جهت برگزاری جلسات غیرحضوری

رییس شورای عالی استانها با ارسال نامه‌ای به دبیر هیئت دولت خواستار امکان برگزاری جلسات شوراها و کمیسیون ها به صورت غیر حضوری و یا ویدئو کنفرانس شد.

به گزارش اقتصادآنلاین ، متن این نامه به این شرح است:

جناب آقای دکتر حسین صراف

دبیر محترم هیات دولت

با سلام و احترام

همانگونه که استحضار دارید؛ آیین نامه های داخلی شوراهای اسلامی در همه سطوح ؛ شامل شورای عالی استانها، شورای استان، شهرستان، بخش و روستا مصوب هیئت دولت می باشد. این آیین نامه ها مبنای اداره جلسات، رای گیری و‌تصمیم گیری شوراها بوده و به‌ واسطه اقتضائات سال های گذشته به تصویب هیات دولت‌رسیده است. متاسفانه در این آیین‌ نامه ها مقرراتی در خصوص نحوه و‌ چگونگی تشکیل جلسات در شرایط خاص و‌ ویژه مانند شرایط حاضر (بیماری کرونا) که‌ عملا برگزاری جلسات حضوری امکان پذیر نمی باشد ، پیش بینی نگردیده است.

از سوی دیگر لزوم‌ استقرار امور و خدمات عمومی به وسیله شوراها ‌‌جلوگیری از تعطیلی امور عمومی از طریق برگزاری جلسات و‌تصمیم گیری در راستای اصل یکصدم قانون اساسی ‌پیشبرد سریع برنامه های اجتماعی، اقتصادی ، عمرانی، بهداشتی ، فرهنگی ، آموزشی و سایر امور رفاهی از طریق همکاری مردم‌ با توجه به اقتضائات محلی نیز مهم و انکار ناپذیر است .

لذا از آنجا که آیین نامه های مذکور عمدتا مصوب سال های ۷۸ و ۸۴ هیات وزیران است در آن ها پیش بینی امکان برقراری جلسات شوراهای مذکور و‌کمیسیون ها و هیات رییسه آن ها به صورت غیر حضوری (برخط) و یا ویدئو‌کنفرانس به عمل نیامده است، اعمال اصلاحیه‌ در آیین نامه های مذکور ضروری به نظر می رسد. از این رو خواهشمند است چنانچه اصلاحیه یا تصمیم جدیدی در این خصوص از سوی هیات محترم دولت اتخاذ گردیده است اعلام تا بر اساس آن  اقدام گردد. در غیر این صورت اصلاح آیین نامه های مربوطه و دارای اولویت که به پیوست این نامه ارسال می گردد و با فوریت وضرورت در دستور کار هیات محترم وزیران قرار گیرد.