۰ نفر

معاونت حمل و نقل شهرداری: پول اتوبوس نداریم، مینی بوس میخریم!

۲۶ فروردین ۱۳۹۹، ۱۵:۴۹
کد خبر: 431321
معاونت حمل و نقل شهرداری: پول اتوبوس نداریم، مینی بوس میخریم!

سرپرست سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از امکان خرید ۲۰۰ دستگاه مینی‌بوس تا پایان خرداد ماه در صورت موافقت سازمان برنامه و بودجه خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، «یوسف حجت» سرپرست سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به سوالی درباره ورود ۵۰۰ اتوبوس به ناوگان حمل ونقل عمومی پایتخت تا اردیبهشت ماه گفت: با بررسی ‌های انجام شده متوجه شدیم تولیدکنندگان داخلی نمی‌توانند در یک الی دو ماه اتوبوس جدید تحویل دهند،‌ چراکه پس از عقد قرارداد برای خرید اتوبوس حداقل سه ماه طول می‌کشد تا اولین تولید تحویل داده شود. 

او ادامه داد: اما ایران خودرو دیزل تعدادی مینی‌ بوس دارد که امکان تحویل فوری آنها وجود دارد و با توجه به آنکه در برخی مسیرها استفاده از مینی بوس مناسب‌تر است می‌توان از آنها در جابجایی مسافر استفاده کرد. از طرفی قیمت مینی بوس خیلی پایین‌تر است و در نتیجه خرید آن در این شرایط منطقی‌تر است. 

حجت در خصوص تعداد مینی بوس‌هایی که می ‌توانند در کوتاه مدت وارد چرخه حمل و نقل شوند، گفت: با توجه به آنکه ورود ۵۰۰ اتوبوس در کوتاه مدت اجرائی نخواهد شد،‌ در حال تنظیم نامه‌ای برای ارسال به سازمان برنامه و بودجه هستیم تا به جای خرید اتوبوس به ما اجازه خرید مینی بوس را بدهند.

سرپرست معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص تعداد مینی بوس‌هایی که امکان ورود به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت را دارند، گفت: تا پایان اردببهشت حداقل ۵۰ مینی بوس و تا پایان خرداد این تعداد از ۲۰۰ بیشتر خواهد شد.

او در پاسخ به سوالی درباره اینکه با توجه به پیشنهاد استفاده از دوچرخه در ایام شیوع کرونا آیا ظرفیت دوچرخه‌های اشتراکی افزایش می‌یابد، گفت: ظرفیت را متناسب با نیاز تنظیم می‌کنیم و اگر متوجه شدیم میزان دوچرخه‌های اشتراکی در سطح شهر کم است،‌ قطعا به تعداد آن اضافه می‌کنیم. این آمادگی را داریم که با همراهی شرکت خصوصی ظرفیت دوچرخه‌های اشتراکی در پایتخت را تا ۵ برابر ظرفیت بالا ببریم. 

حجت ادامه داد: با توجه به تعداد مسافران دلیلی ندارد کنار خیابان دوچرخه بیشتری ردیف شود و باید تقاضا وجود داشته باشد.

سرپرست معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران درباره ضدعفونی این دوچرخه‌ها گفت: فضای باز بهتر از فضای بسته است، و این دوچرخه ها ضدعفونی می‌‌شوند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد،‌ اما توصیه می‌کنیم کسانی که در سطح شهر تردد می‌کنند حتی اگر ضدعفونی انجام گرفته باشد از دستکش استفاده کنند.