۰ نفر

در نشست خبری مجازی مطرح شد:

تشریح اقدامات سازمان آتش نشانی در روزهای کرونایی پایتخت

۲۵ فروردین ۱۳۹۹، ۱۲:۵۷
کد خبر: 430975
تشریح اقدامات سازمان آتش نشانی در روزهای کرونایی پایتخت

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: تاکنون مواردی از ابتلا به کرونا در سازمان نداشته ایم.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی ؛ مهدی داوری دولت‌آبادی در نشست خبری مجازی که صبح امروز برگزار شد، درباره عملکرد این سازمان همزمان با شیوع ویروس کرونا گفت: تجربه کمی برای مقابله با این موضوع در دنیا وجود داشت اما ما به جرأت توانستیم تجهیزاتمان را آماده کنیم. حدود ۱۵۰ دستگاه انفرادی در نقاط مختلف شهر همزمان با آغاز اعلام رسمی شیوع بیماری در نقاط مختلف شهر حضور پیدا کردند و معابر را همچون پایانه‌های اتوبوسرانی، تاکسیرانی و ایستگاه‌های اتوبوس، پاساژهای تهران و بازار تهران را ضدعفونی کردند.

وی ادامه داد: استفاده از خودروهای سازمان برای ضدعفونی کردن معابر خطرناک است زیرا ممکن بود همزمان که ضدعفونی در حال انجام است، حریقی رخ دهد و آنگاه ما با کمبود ناوگان روبرو شویم اما خوشبختانه همه چیز به خوبی پیش رفت.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران با بیان اینکه تاکنون ۵۰۰۰ آتش‌نشان غربالگری شده‌اند، افزود: خوشبختانه تاکنون هیچ فوتی نداشتیم و حتی فردی که کرونای آن مثبت باشد هم اعلام نشده اما مواردی که علائم داشته باشند، شناسایی شده‌اند.

داوری دولت‌آبادی درباره تأثیر مواد ضدعفونی‌کننده بر محیط‌زیست شهر تهران گفت: ما از دو محلول استفاده می‌کنیم؛ یکی آب‌ژاول که البته محلول رقیق شده آن است و دیگری، آب اکسیژنه که ملاحظاتی برای استفاده از آن وجود دارد.

وی گفت: سعی کردیم این مواد را در نقاطی استفاده کنیم که روی درختان کمتر اثر داشته باشد اما با توجه به اینکه ما نقاطی را ضدعفونی می‌کنیم که در اولویت هستند و همچنین امکان انجام این اقدام روزانه دو سه بار وجود ندارد و در عین حال یکی از اقدامات مورد تائید سازمان بهداشت جهانی است، بنابراین می‌توانیم بگوییم که بر روی درختان تأثیر زیادی ندارد.