۰ نفر

اتمام غربالگری پرسنل شهرداری تهران تا اوایل هفته آینده

۲۳ فروردین ۱۳۹۹، ۱۳:۳۷
کد خبر: 430383
اتمام غربالگری پرسنل شهرداری تهران تا اوایل هفته آینده

مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران از اتمام غربالگری پرسنل شهرداری تا اوایل هفته آینده خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، چوبینه در نشست خبری ویدئو کنفرانسی امروز شنبه در تشریح اقدامات شرکت شهر سالم در مبارزه با کرونا گفت: بیماری کرونا سلامت همه مردم را مورد هجوم قرار داده و جایی که موضوع با سلامت مردم ارتباط دارد همه دستگاه‌های مرتبط نقش و وظایف مهمی را بر عهده دارند. از ابتدای شیوع کرونا تلاش کردیم در خدمت مجموعه وزارت بهداشت، منابع و امکانات شهرداری را از طریق ستاد مبارزه با کرونای استان تهران به اطلاع وزارت بهداشت برسانیم. امکاناتی را که داشتیم در ذیل فرماندهی مدیریت بحران شهرداری تهران برای خدمت رسانی و بهره گیری از این ظرفیت برای مقابله با کرونا اعلام کردیم.

وی افزود: در درمانگاه منطقه ۱ شهرداری تهران با توجه به نزدیکی به بیمارستان مسیح دانشوری، بار بیماران کرونایی سرریز این درمانگاه شد که به صورت همه جانبه تلاش کردیم خدمت رسانی مناسبی داشته باشیم. در درمانگاه‌های منطقه ۵، ۳ و ۸ به صورت شبانه روزی ارائه خدمت به مردم داریم و ۱۴ مرکز دیگر نیز از صبح تا غروب در خدمت بیماران معمولی و بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا هستیم.

چوبینه ادامه داد: چهار مرکز درمانی دیگر را مجهز کردیم تا در صورت لزوم به سیکل ارائه خدمات بپیوندند، یک مرکز مجهز به تخت‌های ICU در منطقه ۲۲ نیز اعلام شد که با فراهم شدن تجهیزات می‌تواند به موضوع مبارزه با کرونا سرویس دهی کند، البته این امکانات تا کنون نیاز نشده، از سوی دیگر برای کارکنان و همکاران بازنشسته شهرداری تهران سیستم اورژانس و درمان در منزل را فعال کردیم تا نیاز به مراجعه به مراکز درمانی پیدا نکنند.

مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع غربالگری پرسنل شهرداری اشاره کرد و افزود: غربالگری برای پرسنل در دو دسته آغاز شد که نخست پنج گروه در خط مقدم خدمت رسانی به مردم شامل سازمان بهشت زهرا، آتش نشانی، میادین میوه و تره بار، مدیریت پسماند و فروشگاه‌های شهروند بودند که پرسنل آنها غربالگری شدند و در میان آنها افرادی که نیازمند به فرآیند درمان بودند به آنها سرویس دهی شد. علت در اولویت قرار گرفتن این شرکت‌ها و سازمان‌ها مواجهه مستقیم پرسنل آنها با مردم بود که می‌توانست به تشدید شیوع بیماری کمک کند. در دسته دوم نیز سایر پرسنل شهرداری غربالگری خواهند شد.

وی در خصوص آمار مبتلایان کارکنان شهرداری گفت: در حال حاضر آمار دقیقی از ابتلای همکاران به این بیماری در شهرداری نداریم. تنها یکی از همکاران ما در درمانگاه شهرداری تهران بود که در راه خدمت به مردم جان خود را از دست داد. اعلام آمار دقیق باید توسط کرمی، مدیریت بحران شهرداری تهران انجام شود.

چوبینه در خصوص غربالگری پرسنل تاکید کرد: طرح به صورت منطقه‌ای با استقرار در ستادها و مناطق انجام خواهد شد. احتمالا تا آخر این هفته یا اوایل هفته آینده تمام شرکت‌ها و سازمان‌ها تحت پوشش طرح غربالگری قرار خواهند گرفت.