۰ نفر

فعلا مسائل مالی تاثیری بر روی پروژه‌های عمرانی شهرداری تهران نداشته است

۲۳ فروردین ۱۳۹۹، ۱۳:۳۱
کد خبر: 430380
فعلا مسائل مالی تاثیری بر روی پروژه‌های عمرانی شهرداری تهران نداشته است

معاون شهردار تهران گفت: در پروژه‌های عمرانی، سلامت کارگران و کارکنان در اولویت است و همان طور که سال گذشته این پروژه‌ها بدون حادثه بود، امسال نیز تلاش می‌کنیم در سلامت به سرانجام برسند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، صفا صبوری دیلمی در پاسخ به این پرسش که آیا کاهش درآمدهای شهرداری به دلیل شیوع ویروس کرونا تأثیری در اولویت‌های پروژه‌های عمرانی گذاشته است یا خیر، گفت: تاکنون مسائل مالی تأثیری در پروژه‌های عمرانی نداشته و ما همانند گذشته فعالیت‌های خود را دنبال می‌کنیم اما آنچه که برای ما در اولویت و قابل توجه است، رعایت مسائل بهداشتی پرسنل و کارکنان است.

وی ادامه داد: در حال حاضر به خاطر تعطیلی یا نیمه تعطیلی نیروهای انسانی سرعت کارها را کاهش داده ایم و شاید نتوانیم به شلوغی گذشته کار کنیم، زیرا در کارگاه‌های ساختمانی رعایت مسائل بهداشتی ساده نیست. کارگران باید نزدیک به هم کار کنند و هنگام ناهار یا استراحت باید پیش بینی‌های لازم برای حفظ سلامت آنها اندیشیده شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، با اشاره به اینکه دو تا سه استراتژی برای فعالیت‌های عمرانی تا زمانی که موضوع کرونا کمرنگ شود، پیش بینی کرده ایم، گفت: در حال حاضر مسائل مالی برای ما بغرنج نیست و تأثیری در کارها نگذاشته اما اولویت ما سلامت کارگاه‌های عمرانی است و از اوایل اردیبهشت مشخص می‌شود کدام پروژه‌ها با چه دستورالعملی فعالیت می‌کنند و در حال حاضر پروژه‌ها با برنامه قبلی در حال انجام است.

وی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص دو درصد باقیمانده از پروژه زیرگذر گیشا، افزود: ۷ اسفند ۹۸ این پروژه به بهره برداری رسید و درست زمانی بود که شاهد اوج گرفتن ویروس کرونا در تهران بودیم و نیروهای فعال در این پروژه نیز بیشتر برای شب عید تهران را ترک کرده بودند، بنابراین سرعت کار پایین آمد اما اکثر فعالیت‌های لازم انجام شده، لایه آخر آسفالت و خط کشی‌ها را انجام داده ایم و فعالیت‌های جزئی باقیمانده مزاحمتی برای تردد و استفاده از این پروژه ندارند.

وی تأکید کرد: در انجام پروژه‌های عمرانی مسئله اصلی حفظ ایمنی و سلامت کارگران و پرسنل ما است. ما باید ابتدا سلامت و بهداشت محیطی را تأمین کنیم تا بعدها به دلیل ابتلای یک نفر به این بیماری، اتمام پروژه برای ما با تلخی همراه نباشد، همان طور که پروژه‌های سال ۹۸ بدون حادثه به پایان رسید، امیدواریم امسال نیز این روند ادامه پیدا کند و بدون بیماری، کارگاه‌ها فعال باشند. اگر در یکی از کارگاه‌های ما به دلیل سرعت عمل، اپیدمی رخ دهد، برای ما اتفاق ناگواری است و تأکید داریم قشر کارگری پروژه‌های عمرانی باید سلامتشان در اولویت کاری باشد، حتی اگر پروژه‌ای با تأخیر اندکی به سرانجام برسد. در حال حاضر موارد جزئی که در پروژه زیرگذر گیشا باقی مانده است، در روند بهره برداری مشکلی ایجاد نمی‌کند و شهروندان به راحتی در حال استفاده از این پروژه هستند.