۰ نفر

نصب و راه‌اندازی ۴۹دستگاه آسانسور برای خطوط‌۳ و ۴مترو تهران

۲۳ فروردین ۱۳۹۹، ۱۱:۱۶
کد خبر: 430342
نصب و راه‌اندازی ۴۹دستگاه آسانسور برای خطوط‌۳ و ۴مترو تهران

مدیرعامل شرکت متروی تهران از انتخاب پیمانکار نصب و راه‌اندازی ۴۹ دستگاه آسانسور برای خطوط ۳ و ۴ متروی تهران خبر داد و گفت: این نوع آسانسورها توانایی تحمل بار و فشار بسیار زیاد و متواتر براساس نیاز مترو را دارند و ضریب خطای آنها بسیار اندک است.

به گزارش اقتصادآنلاین، علی امام با بیان اینکه در حال حاضر در خطوط در حال بهره‌برداری، با کمبود حدود ۲۰۰ آسانسور مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: این در حالی است که این عدد برای ایستگاه‌هایی است که امکان نصب و راه‌ اندازی آسانسور برای آنها وجود دارد و انتخاب پیمانکار برای ۴۹ دستگاه آسانسور فاز اول برنامه‌ریزی برای تامین ۲۰۰ دستگاه آسانسور است که باید در مدت زمان ۶ ماه به اتمام برسد.

او با بیان این که نصب آسانسورهای جدید به گونه‌ای است که مسافرین به صورت مستقیم به سکو هدایت نمی‌شوند، گفت: انجام این اقدام به منظور رعایت موضوعات امنیتی و نیز ایمنی مسافران ضروری است.

امام افزود: در نتیجه هر ایستگاه مترو به ۲ برابر تعداد معمول یعنی ۶ تا ۸ آسانسور نیاز دارد تا بتوان مسافران را ابتدا به سالن فروش بلیت و سپس به سکو هدایت کرد.

مدیرعامل شرکت متروی تهران با اشاره به اینکه آسانسورهایی که برای ایستگاه مترو تامین می‌شود دارای ویژگی‌های بسیار متفاوتی است، گفت: این آسانسورها باید ضمن آنکه ضد حریق باشد باید بتواند حجم زیادی از جمعیت را در مدت زمان اندک و به صورت متوالی و متواتر جابه‌جا کند.

او افزود: در نتیجه آسانسورهای جدید که برای ایستگاه مترو تامین می‌شود از نظر ظرفیت جابه‌جایی و تعداد نفرات بیشتر از آسانسورهای قدیمی است.

 مدیرعامل شرکت متروی تهران با اشاره به اینکه این آسانسورها متفاوت از آسانسورهای معمول و اصطلاحاً Heavy Duty می‌باشند، اظهار کرد: این نوع آسانسورها بر اساس استانداردهای طراحی و ساخت مترو باید توانایی تحمل بار و فشار بسیار زیاد و متواتر را داشته و ضریب خطای آنها بسیار اندک باشد، در نتیجه هزینه آنها چندین برابر آسانسورهای معمول است.

امام با تاکید بر اینکه در نیمه دوم سال ۹۸ آسانسور هر ایستگاه متروی تهران نهایتاً ۳ ماه پس از افتتاح نصب و بهره‌برداری شد، تاکید کرد: برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای انجام شده است که در سال ۹۹ هر ایستگاه مترو همراه با آسانسور به بهره‌برداری برسد. لذا علاوه بر برنامه‌ریزی‌ها برای تامین آسانسور برای ایستگاه‌های جدید، کمبود آسانسور ایستگاه‌های قدیمی نیز تامین می‌شود و همانگونه که عنوان شد مناقصه صورت گرفته فاز اول تامین ۲۰۰ دستگاه آسانسور شامل ۴۹ دستگاه برای خطوط ۳ و ۴ است.