۰ نفر

محسن هاشمی در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

چرا کارگران در اولویت مراقبت از کرونا نبودند؟/ ستاد اول نیاز خودش را تامین می‌کند و اگر اضافه آمد به صف می‌دهد!

۱۹ فروردین ۱۳۹۹، ۱۱:۰۹
کد خبر: 429448
چرا کارگران در اولویت مراقبت از کرونا نبودند؟/ ستاد اول نیاز خودش را تامین می‌کند و اگر اضافه آمد به صف می‌دهد!

رییس شورای شهر تهران گفت: در شهرداری تهران پولی که می‌آید اول صرف نیازهای ستاد می‌شود و اگر اضافه آمد به صف می‌دهند.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ در زمان شیوع ویروس کرونا هرچند برخی کسب و کارها تعطیل و صاحبان آن‌ها خانه نشین شدند اما برخی دیگر موظف بودند با قوت بیشتری به کار خود ادامه دهند. از جمله آن‌ها کارگران خدماتی شهرداری تهران هستند که بیشترین مواجهه را هم با شهروندان دیگر و هم با سطوح آلوده دارند.

اما موضوعی که در نوع رفتار با کارگران شهرداری جلب توجه کرد اولویت دوم قرار گرفتنشان برای دریافت ماسک، مواد ضدعفونی کننده و دستکش بود. مدیران سازمان‌ها و بخش‌های مختلف شهرداری به کرات اعلام کردند که به هر نحوی باشد این لوازم را برای کارمندان اداره‌شان تامین می‌کنند اما چنین پیگیری برای کارگران که در صف مقدم مقابله با کرونا هستند وجود نداشت.

محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران ضمن تایید این موضوع که در شهرداری تامین نیاز ستاد مقدم بر صف است به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: اتفاقا یکی از بحث‌هایی که روز یکشنبه در جلسه هم‌اندیشی با شهردار تهران مطرح شد همین موضوع بود.

او ادامه داد: این موضوع یکی از مشکلات میان صف و ستاد است. معمولا ستاد تشکیل می‌شود که صف را حمایت کند اما چون همه اختیارات در اختیار ستاد است، ستاد اول خودش را تامین می‌کند و بعد به صف می‌رسد و کم کم تعداد ستادی‌ها ده برابر تعداد صفی‌ها شده است.

رییس شورای شهر تهران تاکید کرد: در حال حاضر در شهرداری تهران تعداد ستادی‌ها از صف بیشتر است و پولی هم که می‌آید ستادی‌ها سعی می‌کنند اول مسائل خودشان را حل کنند و بعد اگر اضافه آمد به صف بدهند.

هاشمی اضافه کرد: در نتیجه این توصیه شد که مواظبت بشود که ستاد شهرداری تهران اول نیاز خط مقدم را فراهم کند و بعد کم کم به پشت جبهه برسد و اگر این اتفاق نیفتد باید با آن مبارزه شده و مطرح شود و به پرسنل شهرداری گفته شود که اول نیاز صف را تامین کنند.