۰ نفر

شرکت متروی تهران هلدینگ می‌شود

۱۸ فروردین ۱۳۹۹، ۱۵:۱۱
کد خبر: 429248
شرکت متروی تهران هلدینگ می‌شود

مدیرعامل شرکت متروی تهران از تصویب مجمع عمومی شرکت هلدینگ متروی تهران و حومه با ریاست شهردار تهران در روزهای پایانی سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: این اقدام به معنی تبدیل دوباره ساختار متروی تهران به یک هلدینگ است.

به گزارش اقتصادآنلاین ،  علی امام از تصویب مجمع عمومی شرکت هلدینگ متروی تهران و حومه با ریاست شهردار تهران در اسفند ۹۸ خبر داد و عنوان کرد: با ایجاد دوباره هلدینگ مترو درآمدهای مختلف در ساختار مترو در بخش های ساخت و بهره برداری و نیز واگن سازی و مجتمع های ایستگاهی یکپارچه شده و چنین هلدینگی می تواند بخش عمده ای از هزینه های ساخت و اداره مترو را عهده دار باشد.

او با اشاره به این که در دهه ۸۰ شرکت مادر تخصصی در قالب ۳ شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، شرکت توسعه مجتمع های ایستگاهی و شرکت واگن سازی تهران وجود داشت، عنوان کرد: متاسفانه در ابتدای دهه ۹۰ شرایط هلدینگی این مجموعه عملاً از هم پاشید و شرکت ها هر یک به صورت جداگانه و مستقل زیر نظر معاونت حمل و نقل فعالیت کردند.

امام افزود: از آن پس هماهنگی های لازم و تعامل زنجیروار در شرکت مترو از بین رفت. لذا با اجرایی شدن این اقدام مجموعه مترو دوباره در قالب یک هلدینگ و تحت مدیریت متحد در تعاملی کامل و نزدیک تر با یکدیگر اداره می‌شود تا بتوان بر اساس شعار سال جاری مبنی بر "جهش تولید" برنامه ریزی های منسجم تری در حوزه ساخت و بهره برداری به منظور خدمت رسانی هر چه بیشتر به شهروندان تهرانی انجام داد.

بر اساس گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با تبدیل دوباره ساختار متروی تهران به یک شرکت مادر تخصصی به صورت منظم، متحد و یکپارچه و با مدیریت محور اصلی مدیریت شهری پایتخت یعنی شهردار تهران بتوانیم دخل و خرج توسعه و اداره خطوط متروی تهران را در آینده نزدیک منطبق کرده و با سرعت و کیفیت بهتری به توسعه خطوط بپردازیم.