۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

حضور حناچی در صحن شورا/ تشریح عملکرد آنتی کرونایی شهرداری

۱۷ فروردین ۱۳۹۹، ۹:۰۸
کد خبر: 428845
حضور حناچی در صحن شورا/ تشریح عملکرد آنتی کرونایی شهرداری

شهردار تهران با حضور در صحن شورا گزارشی از فعالیت های شهرداری برای مقابله با کرونا ارائه داد.

اقتصادآنلاین- فائزه مومنی؛ پیروز حناچی شهردار تهران که در جریان دویست و ششمین جلسه شورای شهر تهران به منظور ارائه گزارشی از فعالیت های شهرداری در راستای مبارزه با کرونا در صحن شورای شهر حاضر شد گفت: از زمانی که رسما اپیدمی کرونا در پایتخت اعلام شد، صتاد کرونای شهرداری تهران فعال و اقداماتی از همان ابتدا اغاز شد. د ر ستاد بحران شهرداری 5 کمیته مختلف شکل گرفت.

او با اشاره به تصمیماتی که در این ستاد رخ داد گفت: بکارگیری 20هزار نیروی خدماتی اموزش دیده برای ضدعفونی شهر، ارائه خدمات اموزشی در 300 سرای محله، تولید بیش از هزار محتوای اموزشی و اطلاع رسانی در موضوع کرونا، توضیع 40 هزار بسته بهداشتی به نیازمندان و مددجویان و اقامت و پذیرش ماهانه 66هزارنفر روز در گرمخانه های تهران از اقداماتی بود که در این مدت انجام شد.

او ادامه داد: تاکنون در گرمخانه های پایتخت یک مورد ابتلا به کرونا نیز گزارش نشده است.

حناچی با بیان  اینکه مردم را تشویق کردیم در خانه بمانند و باید تمهیدات آن فراهم می شد تصریح کرد: ما نیز به سهم خود تلاش کردیم و از ظرفیت هایی که در سال های قبل به صورت آزاد داشتیم انلاین در اختیار مردم قرار دادیم و 14 کنسرت انلاین روزانه در برج میلاد پخش شد و برخی از آنها رکورد استفاده از وب را زد.

شهردار تهران با بیان اینکه 250 میدان میوه و تره بار تنها با یک روز تعطیلی در ایام عید فعال بودند گفت: این میادین روزانه با 10هزار لیتر مواد ضدعفونی می شوند و 6هزار و 790 کارمند و کارگر به صورت روزانه غربالگری می شوند. در نظرسنجی ها 71 درصد مراجعین از میادین رضایت داشتند و این یکی از نقاط مثبت شهرداری تهران در حوزه میادین است.

او با اشاره به اطمینان دولت به میادین میوه و تره بار گفت: فروش مجازی در 12 میدان میوه و تره بار آغاز شده است و 42 فروشگاه شهروند نیز با 3500نیروی فعال در حال فعالیت هستند و در روزهای پایانی سال نیز 8 فروشگاه به صورت شبانه روزی سرویس دهی دارند. طرح فاصله گذاری اجتماعی و توزیع روزانه دستکش و ماسک نیز در این فروشگاه ها در حال انجام است.حناچی به فعالیت های ناوگان حمل و نقل عمومی نیز اشاره کرد و گفت: ضدعفونی روزانه 5هزار دستگاه اتوبوس، 60هزار تاکسی و 1500 واگن مترو نیز در دستور کار بود. در روزهای اخر تعداد اتوبوس ها و مترو را با توجه به تعداد مراجعین کاهش دادیم و تعداد سرفاصله حرکت افزایش یافت.

او به آماده شدن 50 سوله مدیریت بحران به عنوان سوله های پشتیبانی برای قرنطینه نیز اشاره کرد و ادامه داد: دو خط مستقیم 137 و 136 صرفا برای گزارش دهی کرونا راه اندازی شد.

شهردار تهران همچنین به تعطیلی تفکیک پسماند اشاره کرد و گفت: با این اقدام پسماند شهر مجدد به بالاتر از 7هزار و 200 تن رسید. در تلاش هستیم در این شرایط بتوانیم باز هم تفکیک از درب منازل را آغاز کنیم. زباله های عفونی بیمارستان ها نیز از 80 به 100 تن در روز افزایش یافت.

حناچی با اشاره به توزیع 60 هزار دستکش و ماسک بین پاکبانان گفت: تاکنون مورد ابتلا به کرونا در بین این قشر نیز نداشتیم. همچنین سه هزار کارگر با پرداخت حقوق به مرخصی یک ماهه رفتند و با همکار بنیاد مستضعفان کمک هایی نیز انجام شد.

او ادامه داد: بیش از 53هزار متر مربع اکران های محیطی انجام شد. همچنین نسخه جدید اپلیکیشن تهران من در شرایط کرونایی اماده و ارسال پیامک هشدار به رانندگان در سطح شهر انجام شد.

شهردار تهران گفت: بیش از 1442 مکان ورزشی و 2269 بوستان تعطیل و بیش از 1000 ویدئو کنفرانس اجرا شد.

حناچی گفت: ضدعفونی 5هزار نقطه از شهر و اماده باش 200 اکیپ آتش نشانی نیز در این مدت از دیگر اقدامات انجام شده بود. ارائه مشاوره رایگان با سامانه 1882 نیز فراهم شد.

او همچنین به کاهش 2 هزار و 50 میلیاردی درآمد در شهرداری تهران در پی شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: همکارانم در تلاش برای حل این مساله هستند.

حناچی به اقدامات بین المللی صورت گرفته گفت: با کلانشهرهای کشور جلساتی داشتیم و از انها نیز درخواست کردیم از ظرفیت های خود برای ارتباط با شهرهای جهان استفاده کنند چرا که ما با دو ویروس تحریم و کرونا در حال جنگ هستیم.

حناچی با بیان اینکه همدردی ما با مردم چین و ویدئو مپینگ که برای شهر ووهان در برج آزادی انجام شد باعث شد شهردار پکن از ما تشکر کنند گفت: با این شعار که "ما فراموش نمی کنیم کسانی را که در روزهای سخت مارا فراموش نکردند، بخش عظیمی از کمک ها را ارسال کردند. کمک های بهداشتی به وزارت بهداشت ارسال شد و یک دستگاه امحا زباله های بیمارستانی با ظرفیت 800 کیلو در ساعت نیز در حال حمل به ایران است و خیلی بیشتر از آنچه که ما کمک کردیم در شرایط کرونایی به ما کمک کردند.

او گفت: معتقدم به قول شهید سلیمانی در هر بحرانی یک فرصت نهفته است ومهم این است که برنامه ریزی کنیم و نترسیم.

حناچی در پایان گفت: کار غربالگری در داخل شهرداری تهران آغاز شده است و 60 هزار نفر غربالگری می شوند و در درجه اول نیروهای عملیاتی غربال می شوند و سپس سایر نیروها غربالگری خواهند شد. همچنین غربالگری تهران برای شناسایی و تشخیص بیماران مبتلا به کرونا با شهرداری مناطق و سراهای محلات در حال انجام است.