۰ نفر

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین؛

ورود دستفروشان به مترو را نمی‌شود کنترل کرد/ شلوغ‌ترین ایستگاه مترو در روزهای کرونایی

۱۲ فروردین ۱۳۹۹، ۱۹:۱۴
کد خبر: 428006
ورود دستفروشان به مترو را نمی‌شود کنترل کرد/ شلوغ‌ترین ایستگاه مترو در روزهای کرونایی

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران از مردم خواست در صورت بروز بیماری در خودشان از حضور در مترو خودداری کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین، فرنوش نوبخت در پاسخ به پرسشی مبنی بر آخرین وضعیت فعالیت متروی تهران همزمان با شیوع گسترده ویروس کرونا به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: متروی تهران مطابق با سیاست‌های کلی کشور فعال است هرچند تعداد مسافران به روزانه 100 هزار نفر یعنی حدود 85 درصد کاهش پیدا کرده است. 

او درباره تعداد مبتلایان به کرونا در مترو نیز گفت: حدود 30 نفری که مبتلا شده‌اند مربوط به همه بخش‌ها بوده‌اند و نه صرفا آنهایی که با مردم در ارتباط‌اند. حتی نیروهای ما در کابین نیز مبتلا به ویروس شده‌اند. 

نوبخت اضافه کرد: در این راستا سعی کردیم تا جایی که می‌شود نیروهایمان را دورکار کنیم. در این‌روزها دیگر هیچ نیرویی کنار گیت ورود حضور ندارد. 

او همچنین با اشاره به چالش تهیه ماسک برای کارمندان گفت: اما در زمینه مواد ضدعفونی کننده مشکل زیادی نداریم و محوطه ایستگاه‌ها، کابین و مترو در روز چندین بار ضدعفونی می‌شود. 

نوبخت با تاکید بر این نکته که شهروندان به هیچ عنوان از دستفروشان خرید نکنند، اضافه کرد: در حال حاضر هیچ دستفروشی امکان حضور در ایستگاه ندارد اما تعدادی که قابل کنترل هم نیست با کیف‌هایشان در واگن‌ها حضور پیدا کرده و اقدام به دستفروشی می‌کنند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران تاکید کرد: همچنین از شهروندان عاجزانه می‌خواهم که در صورت احساس بروز بیماری در خودشان از مترو استفاده نکنند. حتما ماسک بزنند و اگر قطاری شلوغ بود صبر کنند تا قطار بعدی بیاید که قطعا خلوت است. 

او گفت که؛ اینروزها ایستگاه صادقیه با توجه به اینکه از کرج مسافر می‌آید نسبت به سایر خطوط شلوغ‌تر است.