۰ نفر

شهردار تهران پاسخ داد؛

چرا ایران قرنطینه نمی‌شود؟

۱۱ فروردین ۱۳۹۹، ۲۳:۳۰
کد خبر: 427885
چرا ایران قرنطینه نمی‌شود؟

شهردار تهران قرنطینه نشدن کشور را ناشی از شرایط وخیم اقتصادی می‌داند.

به گزارش اقتصادآنلاین، شهردار تهران امشب در برنامه تلویزیونی دو نیمه ماه در شبکه دوم سیما حضور پیدا کرد و با بیان اینکه بیش از ۷۵ درصد مردم موضوعات مرتبط با کرونا را رعایت کردند،گفت: این را آمار های مختلف از جمله آمار استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی تایید می کند.

حناچی گفت: این طبیعی است که در همه جوامع یک سری افراد این خطرها را جدی نمی گیرند و این هم فقط مخصوص مردم ما نیست و در همه جای دنیا این افراد هستند.

شهردار تهران تاکید کرد: براساس گزارش وزیر بهداشت بخش بزرگی از جامعه در طرح خود اظهاری شرکت کرده اند که این یک موفقیت بزرگ برای ما محسوب می شود.

وی ادامه داد: من به عنوان شهردار تهران از همه مردم شهر تهران که با توجه به ایام عید و آخر سال با طرح های دولت برای مقابله با کرونا تلاش کردند تشکر می کنم.

حناچی در پاسخ به این سوال که دولت هنوز نیازی ندیده است از قوه قهریه استفاده کند شما به عنوان یک مقام مسؤول فکر میکنید قرنطینه برای تهران لازم بود یا خیر گفت؛ قرنطینه درجات مختلفی دارد یک نمونه اش در چین دیده شد.

وی ادامه داد: در چین همه چیز متوقف شد و یک دلیلش هم این بود که همزمان شد با تعطیلات چینی و در ایران هم این بحث بود که از تعطیلات نوروزی استفاده کنیم.

شهردار تهران گفت: اما واقعیت این است که ما با کشورهای مختلف از جهات مختلف فرق داریم شرایط اقتصادی ما اینگونه نیست که بشود اگر چیزی تعطیل شد جایگزینی برایش فراهم کرد.

او با بیان اینکه ما امروز با دو ویروس در حال مقابله هستیم،ادامه داد: اولا ویروس کرونا و دیگری ویروس تحریم ظالمانه ای که به ما وارد شده است.

وی ادامه داد: در کره ۵۰۰ هزار آزمایش کرنا در مدت کوتاهی اخذ کرد در حالی که ما در دو هفته اول یکی از مشکلات مان نبود کیت آزمایش بود و تنها دو آزمایشگاه داشتیم که می توانستند این موضوع را تشخیص بدهند.

شهردارتهران با بیان اینکه در کره با ۹۰ آزمایشگاه به جنگ کرونا رفتند و این ها نشان دهنده تاثیر تحریم ها است،گفت: اما نکته جالب اینجاست که ما به دلیل تجربیات زیادی که داریم خیلی خوب در برابر اینگونه مشکلات تاب آور شده ایم.

وی ادامه داد: امروز در کشورمان وقتی صحبت از تولید ماسک شد دیدید که چگونه به صورت جهادی کار پیش رفت و حتی یک سری از کارخانه ها خط تولیدشان تغییر کرد تا نیاز کشور بر طرف شود.

حناچی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع افزایش کار بخش های مختلف شهرداری تهران نظیر جمع آوری پسماندها اشاره کرد.

وی افزود پیش از ورود پدیده کرونا روزانه در تهران هفت هزار تن زباله تولید می شد که اینها در ایستگاه های میانی بازیافت می شدند.

حناچی گفت: اما با شیوع ویروس کرونا تفکیک و بازیافت در ایستگاه های میانی و آرادکوه ممنوع شد و همه زباله ها بدون بازیافت در نقطه ای دفن می شوند.

شهردار تهران گفت: یکی دیگر از نقاطی که در شهرداری کار مضاعفی به آن ها تحمیل شد سازمان بهشت زهرا بود که سختی های کارشان مضاعف شد و البته ما هم تلاش کردیم تا برای آنها اقدامات خاصی را در نظر بگیریم.

وی همچنین به موضوع ضدعفونی روزانه ناوگان اتوبوس رانی و متروهای شهر تهران اشاره کرد و گفت: روزانه ۵ هزار اتوبوس و ۱۲۰۰ واکن مترو ضدعفونی می شوند.

حناچی اضافه کرد: این در حالی است که ماموران سازمان آتش نشانی شهر تهران روزانه هفده ساعت مشغول ضدعفونی ۲۰۰ نقطه پر تردد شهر تهران هستند.