۰ نفر

افزایش سرفاصله زمانی مترو و اتوبوس

۱۰ فروردین ۱۳۹۹، ۱۶:۱۵
کد خبر: 427629
افزایش سرفاصله زمانی مترو و اتوبوس

سرفاصله زمانی قطارها و اتوبوس‌ها براساس دستور ستاد ملی مقابله با کرونا در راستای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، تغییر کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، یوسف حجت، سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، با تأکید بر اینکه باید با توجه به تقاضای سفر، سرفاصله‌های زمانی قطار و اتوبوس را تنظیم کرد، توضیح داد: تنظیم سرفاصله زمانی قطار و اتوبوس باید به صورتی باشد که مانع ایجاد تجمع مسافر در سکوی ایستگاه و داخل قطار و اتوبوس و همچنین رعایت فاصله گذاری لازم شود. با تنظیم سرفاصله زمانی، تعداد قطارها و اتوبوس‌های فعال هم کاهش یافته است.

حجت درباره تغییر سرفاصله زمانی ناوگان اتوبوسرانی بیان کرد: تغییر سرفاصله زمانی بر اساس تقاضای سفر انجام می‌شود. تهران حدود ۲۲۰ خط عادی اتوبوسرانی دارد که سرفاصله زمانی این خطوط بر اساس تقاضای سفر تغییر می‌کند. در ضمن سرفاصله زمانی خطوط تندرو تغییری نکرده است.

او با بیان اینکه تعداد مسافران ناوگان اتوبوسرانی و مترو بسیار کاهش یافته است، افزود: روز گذشته تعداد مسافران مترو کمتر از ۵ هزار نفر بود. همچنین اتوبوس‌ها خالی یا حداکثر با دو مسافر در خطوط تردد می‌کنند.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه بکار بردن کلمه «محدودسازی» مناسب شرایط موجود حمل و نقل عمومی نیست، توضیح داد: محدودسازی سبب افزایش تقاضا در مترو و اتوبوس‌ها می‌شود. با اعمال محدودیت در تعداد قطارها و اتوبوس‌ها نمی‌توان از ویروس کرونا پیشگیری کرد زیرا ازدحام در مترو و اتوبوس بیشتر و فاصله بین افراد کاهش می‌یابد.