۰ نفر

رییس کمیسیون عمران شورای تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

شهرداری برای ارائه وثیقه به بانک آینده زرنگ بازی درمی‌آورد/ شهرداری ملک خوب دارد، نمی‌دهد!

۲۹ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۳۶
کد خبر: 425976
شهرداری برای ارائه وثیقه به بانک آینده زرنگ بازی درمی‌آورد/ شهرداری ملک خوب دارد، نمی‌دهد!

به گفته رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران شهرداری ملک خوب برای ضمانت درآمد حاصل از فروش اوراق مشارکت دارد اما نمی‌خواهد بدهد و زرنگی می‌کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، محمد علیخانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر دلایل آلودگی هوای تهران با وجود کاهش تردد به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: موضوع آلودگی هوا یک وجهی نیست و آیتم‌های مختلفی وجود دارد که تاثیرگذارند. نظر تخصصی کمیسیون ما این بود که همه را نباید به گردن خودروهای شخصی بیندازند.

او ادامه داد: کرونا نشان داد که خودروهای شخصی یک سوم شدند ولی باز هم هوا آلوده است. پس نشان می‌دهد حرف ما درست بود که معاون سابق حمل و نقل و ترافیک می‌گفت خودروی شخصی را محدود کردیم هوا خوب شده و ما گفتیم این اطلاعات غلط است. ثابت شد که به گردن خودروی شخصی انداختن درست نبود.

علیخانی با اشاره به دیگر منابع آلوده کننده هوا در تهران اظهار کرد: موتورسیکلت، آلاینده‌های ثابت کارخانجاتی که مازوت می‌سوزانند و سوخت‌های فسیلی که ادارات و منازل استفاده می‌کنند بیشتر تاثیرگذارند. البته وارونگی هوا هم هست که در فصل زمستان وارونگی هوا را هم داریم.

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر کاهش ورود خودروها در محدوده طرح کنترل آلودگی هوا طی سال آینده، گفت: در سال 98 عملا کنترل برداشته شده بود و هر تعداد ماشین که می‌خواست می‌توانست وارد محدوده شود اما در مصوبه جدید شورای ترافیک در یکی از بندها آمده به محض این که سقف مصوب شورای ترافیک که 103هزار ماشین بود پر شد دیگر اتومبیلی اجازه ورود ندارد.

او با بیان اینکه در تلاش هستیم یکی از اعضای شورا؛ رئیس شورا و یا رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل عضو شورای ترافیک شود، گفت: اگر این اتفاق بیفتد شورا هم می‌تواند در تغییرات طرح‌های ترافیکی اعمال نظر کند. این پیشنهاد باید به دولت برود و دولت در دستورالعمل اجرایی آن را اضافه کند تا عملیاتی شود.

علیخانی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اختلاف مدیریت شهری و پلیس و تاثیر آن بر روی کیفیت اجرای طرح‌ها تاکید کرد: در مصوبات امسال مشوق‌هایی را برای پلیس گذاشتیم تا منافع آن‌ها هم تامین شده و همکاری کنند اما نحوه برخورد مدیران شهرداری با پلیس تاثیرگذار است و برخوردها در گذشته کمی خوب نبود.

وی ادامه داد: در حال حاضر تنش‌ها نسبت به قبل کمتر شده است. اگر پلیس همکاری نکند اجرای بسیاری از این طرح ها با شکست مواجه خواهد شد و سابقا هم همین طور بود. اگر پلیس همکاری کند ما موفق می شویم. به تعامل شهرداری و پلیس برمی گردد. اگر تعاملشان خوب باشد می‌توانند کارها را با همکاری همدیگر پیش ببرند. اگر درآمدها « عوارض و جریمه محدوده‌های ترافیکی» تحقق یابد به نفع پلیس است و کمک زیادی به پلیس می‌شود تا تجهیزات، نیروها و امکاناتش تقویت شود و شهر هم نظم بیشتری پیدا می‌کند.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران همچنین در واکنش به اختلاف بانک آینده و متروی تهران بر سر واریز درآمد حاصل از فروش اوراق مشارکت گفت: بنده با یکی از مسئولان بانک آینده تماس گرفتم و علت این مسأله را پرسیدم و گفتند شهرداری یا هر کس که بخواهد وام بگیرد باید ضمانت بدهد.

او ادامه داد: آنها می‌گویند سندهایی که شهرداری معرفی کرده یا مشکل دارد یا دادگاه بر روی بعضی از این ملک‌ها ایراد گرفته است که ما به عنوان بانک نمی‌توانیم ملک‌های مشکل‌دار را قبول کنیم ولی اگر ملک مطابق معیارهای بانکی بدهند مشکلی وجود ندارد و همین فردا مبلغ را واریز می‌کنیم.  

علیخانی اضافه کرد: شهرداری بارها یک‌طرفه با مردم توافق کرده و پولشان را می‌گیرد و موقع صدور پروانه می‌زند زیرش، پروانه را نمی‌دهد و زور می‌گوید. شهرداری اینگونه است و این یک واقعیت است. در اینجا بانک هم می توانست زور بگوید و بگوید هر چه من می‌گویم گوش کنید. آن‌ها هم حساب کتاب دارند و پول شخصی نیست که بخواهند بدهند. پول مردم است و باید ضمانت بگیرند.

رییس کمیسیون عمران و حمل شورای شهر تهران تاکید کرد: یکی از ملک‌هایی که پیشنهاد دادند ساختمان بیهقی است که کلا در طرح است. شهرداری ملک خوب دارد ولی نمی‌دهد چون می‌خواهد زرنگی کند. این زرنگی نیست و کار را خوابانده است. شهرداری می‌گوید باید قبول کنند و این ملک‌ها مشکلی ندارد ولی مسوولان بانک می‌گویند مشکل دارد.