۰ نفر

در نشست خبری مجاز مطرح شد:

تعطیلی نوروزگاه‌ها در تهران/ آموزش به 4200 نانوایی

۲۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۰۶
کد خبر: 425130
تعطیلی نوروزگاه‌ها در تهران/ آموزش به 4200 نانوایی

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از آموزش 4200 نانوایی برای پیشگیری از ویروس کرونا خبر داد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ محمدرضا جوادی‌یگانه در چهارمین نشست خبری مجازی مدیران شهرداری تهران با موضوع «پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا» گفت: شهرداری تهران در یک ماه گذشته درگیر مسئله شیوع ویروس کرونا بوده و به همین دلیل برنامه‌های نوروزی شهرداری که هر ساله با عنوان «نوروزگاه» انجام می‌شد چه در سطح مناطق و چه در سطح ستاد شهرداری تعطیل شد.

وی ادامه داد: همزمان فعالیت‌هایی در حوزه فرهنگ‌سازی انجام شد که در این راستا بیلبوردهایی در سطح شهر تهران با عنوان «در خانه می‌مانیم تا» و «در خانه می‌مانیم و» نصب شد. همچنین به 40هزار شهروند و کارکنان شهرداری، آموزش‌های لازم در این خصوص داده شد. علاوه بر این، شیوه‌نامه‌های تخصصی برای سازمان‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه تهیه شده است.

معاون شهردار تهران با اشاره به آموزش 4200 نانوایی در خصوص پیشگیری از ویروس کرونا گفت: فعالیت‌های گسترده‌ای در خصوص آموزش و پیشگیری از ویروس کرونا انجام شده، حضور در گودهای زباله‌گردی، گاراژها، آموزش افراد در معرض خطر و تمهیدات ویژه برای گرمخانه‌ها، از دیگر فعالیت‌های ما در این ایام بوده است.

جوادی‌یگانه با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی برای تشویق مردم برای ماندن در خانه افزود: تولید کتاب‌های الکترونیکی رایگان و برنامه‌هایی که کمک می‌کند مردم در اوقات فراغاتی که در خانه دارند، ایام بهتری را بگذرانند، از دیگر فعالیت‌های این معاونت بوده است.

به گفته وی، به زودی سامانه «کار داوطلبی» در حوزه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا فعال می‌شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از تهیه دو برنامه برای ایام نوروز در شهر تهران خبر داد و گفت: قرار بود اگر این ویروس همه‌گیر شد، برنامه دیگری برای ایام نوروز داشته باشیم البته برنامه دوم برای نوروز در حال اجراست که شامل برنامه‌هایی است که برای قطع زنجیره کرونا پیش‌بینی شده تا مردم در خانه حضور داشته باشند. در اولین اقدام، «نوروزگاه» به «نوروزخانه» و شعار «با هم سلامت» تغییر نام پیدا کرد. گروه هدفمان در این برنامه‌ها، خانواده و پر کردن اوقات اجباری فراغتی است که به دست آمده؛ امیدواریم بتوانیم به بهینه‌ترین شکل از این ایام استفاده کنیم. همچنین شکاف بین نسلی که رخ داده و باعث کاهش قدرت خانواده شده است، در این ایام افزایش پیدا کند.

جوادی‌یگانه با اشاره به برنامه‌های فرهنگی که از طریق شبکه‌های مختلف صدا و سیما پخش می‌شود، گفت: آموزش شهروندی در یکی از برنامه‌های پرمخاطب شبکه نهال یا مسابقه اسم‌فامیل، ساخت پادکست و اجرای مسابقات موسیقی که ابتدای آن توسط محسن چاووشی ضبط شده، کلیپ‌های شهروندی، تولید کتاب‌های صوتی درباره تهران، مسابقه قرآن و امید، ورزش در خانه، ادامه برگزاری کنسرت‌های با صندلی خالی یا در حوزه گردشگری، تورهای مجازی از آموزه‌ها و مکان‌های گردشگری تهران و برگزاری مسابقات ورزشی، از دیگر برنامه‌های فرهنگی پیش‌بینی شده برای این ایام است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای ایامی که ممکن است نگرانی‌هایی در راستای حضور مردم در شهر وجود داشته باشد، بیان کرد: در روزهایی مانند چهارشنبه‌سوری، پنجشنبه آخر سال و دید و بازدیدهای اول فروردین، تلاش‌هایی برای سرگرمی مردم در خانه شده است.