۰ نفر

کاهش شدید درآمدهای مترو/ آمادگی تعطیلی مترو را داریم

۲۴ اسفند ۱۳۹۸، ۱۶:۲۵
کد خبر: 424545
کاهش شدید درآمدهای مترو/ آمادگی تعطیلی مترو را داریم

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: به دلیل کاهش مسافر درآمدهای مترو به شدت کاهش پیدا کره و برای پرداخت هزینه پیمانکاران در مضیقه هستیم.

به گزارش اقتصادآنلاین، فرنوش نوبخت در سومین نشست خبری مجازی شهرداری تهران با اشاره به اقدامات انجام شده درحوزه مقابله و پیشگیری با شیوع ویروس کرونا در مترو تهران گفت: از اول اسفند ماه شرکت بهره برداری مترو درگیر موضوع مقابله و پیشگیری کرونا شد و برنامه ریزی های نظام مندی برای ضدعفونی کردن قطارها و ایستگاه ها انجام شد.

وی ادامه داد: پیش از حرکت قطارها و پس از اتمام سرویس دهی قطارها و ایستگاه ها ضدعفونی می شوند و 127 ایستگاهی که فعال هستند در طول روز نیز ضدعفونی شده و به طور کلی حداقل دو بار متروی تهران اقدام به ضدعفونی ایستگاه ها و قطارها می کند.

وی با اشاره به مشکلاتی که در خصوص تامین اقلام مورد نیاز این حوزه در مترو وجود دارد گفت: تامین ماسک و دستکش برای پرسنل و راهوران قطار دچار مشکل هستیم و تا حدودی در خصوص تامین مواد ضدعفونی کننده که در حال حاضر از وایتکس و الکل استفاده می کنیم. پیگیر تامین این مواد هستیم تا مشکلی برای پرسنل ایجاد نشود اما در خصوص تامین مواد ضدعفونی مشکلی نداریم.

وی با اشاره به کاهش شدید مسافران مترو گفت: شاهد کاهش درآمدهای مترو هستیم تا آنجا که با توجه به پایان سال برای تامین هزینه اقداماتی که به صورت پیمانکاری انجام می دهیم و پیش از این هزینه هایش را خودمان تامین می کردیم دچار مضیقه و مشکل شده ایم اما تمام تلاش خود را برای حل مشکلات انجام می دهیم.

وی ادامه داد: پرسنل مترو آموزش های لازم را برای مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا دیده اند همچنین پیمانکاران ما نیز آموزش های هماهنگی در خصوص نحوه ضدعفونی کردن ایستگاه ها و قطارها را فرا گرفته اند زیرا پیمانکاران مختلفی این وظیفه را انجام می دهند.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص احتمال توقف فعالیت های مترو گفت: ما در این زمینه پیرو ابلاغ مقامات بالاتر هستیم اما از این موضوع استقبال می کنیم و برنامه ریزی های لازم جهت توقف فعالیت انجام شده و می دانیم چه بخشی از نیروها در زمان توقف فعالیت ها باید حضور داشته باشند و چه تعداد نیاز به حضورشان نیست، پروتکل های لازم در این خصوص تدوین شده و خوب است در روزهای پایانی سال و تعطیلات توقف خدمات رسانی را داشته باشیم زیرا عدم فعالیت مترو می تواند باعث کاهش جابجایی ها و کاهش شیوع این ویروس شود.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص نیروهای اورژانس در ایستگاه های مترو گفت: در همه ایستگاه های ما نیروهای اورژانس حضور ندارند اما هماهنگی های لازم انجام شده تا در صورت مشاهده بیماری خدمات به فوریت ارائه شود.

وی در خصوص دستفروشان در مترو تصریح کرد: شاهد کاهش دستفروشان در قطارهای مترو هستیم در ایستگاه ها هیچ دستفروشی مشاهده نمی شود  اما در داخل قطارها مردم باید همکاری کنند زیرا تعداد قطارهایی که وارد ایستگاه ها می شود و تعداد سفرها به میزانی بالاست که ما نمی توانیم حضور دستفروشان در داخل قطارها را کنترل کنیم و مردم خود باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

نوبخت با تاکید بر اینکه حداقل دو بار در روز ایستگاه ها و قطارها ضدعفونی می شوند، گفت: بلیت های کاغذی که برای خرید آنها پول کاغذی داده می شود در ایستگاه ها ممنوع شده، غرفه های غذاخوری را محدود کردیم، آبخوری ها را جمع آوری و فعالیت هواسازها را افزایش داده ایم. در تمامی ایستگاه ها آموزش شهروندی به صورت پوستر نصب شده است.

وی در خصوص اینکه آیا سرفاصله قطارها افزایش یافته گفت: تاکنون این اتفاق نیفتاده اما از این هفته به دلیل کاهش مسافر سرفاصله ها افزایش خواهد یافت.

نوبخت در خصوص اینکه در یکی از ایستگاه های مترو (شهرری) یک غرفه داروی ضدکرونا می فروخت گفت: این اقدام بدون اطلاع ما بوده و پس از اطلاع جمع آوری شد و موضوع عجیبی بود که ما نیز با آن رو به رو شدیم.